Slágerrel harcol egy rapper az Unilever ellen
További Külföld cikkek
- Csalásra gyanakodnak, újraszámolják a román elnökválasztás szavazatait
- Okafogyott lett a munkájuk – hazatértek az albániai menekültközpontokból az olasz rendőrök és szociális gondozók
- Az Európai Parlament új állásfoglalásában nyomást gyakorol Magyarországra Ukrajna támogatásának ügyében
- Vlagyimir Putyin ismét megszólalt új fegyveréről: Olyan, mintha lezuhanna egy meteorit, ereje egy nukleáris csapáshoz hasonló
- Sima győzelem helyett akár nagy pofonba is beleszaladhat a legerősebb ír kormánypárt
Óriásit megy az interneten Sofia Ashraf legújabb slágere, a Kodaikanal Won't. Az indiai énekesnőt elborítja a dal sikere, melyre már maga az Unilever cég vezetője is reagálni kényszerült, írja a Guardian.
Ashraf videóját több mint két millióan látták már a Youtube-on. Kodaikanal egy kedvelt turistaközpont Indiában Tamil Nadu államban, ahol korábban a hindusztáni Unilevernek volt üzeme.
A gyár 2001-ben zárt be, de azóta sem tisztította meg a területet. A környéken egyre gyakoribb higanymérgezéseket ennek tudják be, és évek óta hiába próbálják lépésre kényszeríteni a céget.
Ashraf ez ellen próbált tenni Nicky Minaj Anaconda számának a paródiájával. Mivel korábban egy reklámügynökségnél dolgozott, pontosan tudta, milyen eszközökkel lehet a legnagyobb elérést és eredményt elérni.
A vírusként terjedő videó elérte a hatását, Paul Polmannek az Unilever igazgatójának, saját Twitter fiókján kellett megvédeni cégét.
Working actively solution kodai #UnileverPollutes for several years already Determined to solve.Need others too and facts not false emotions
— Paul Polman (@PaulPolman) 2015. augusztus 6.
Mint írja, már évek óta próbálnak tenni az ügy érdekében és elkötelezettek a megoldás mellett, de figyelmeztet, hogy inkább a tényekre támaszkodjanak az emberek, mintsem a fals érzelmekre.
Ugyanakkor nem ez volt Ashraf első ilyen jellegű akciója, korábban a Bhopal-i gázkatasztrófáról dalolt, ahol egy rovarirtószer-gyártó üzem robbant fel, 3000 halálát okozva, de ott koránt sem ért el ekkora sikereket.
Mint mondta,
nem tudatosan készültem aktivista rappernek, de nekem is van lelkiismeretem, és úgy éreztem, muszáj valamit tenni ezekért az emberekért.
Az Unilever természetesen hárít minden felelősséget, mint mondják semmilyen tanulmány nem támasztja alá, hogy a higanymérgezésekhez a cégnek bármi köze lenne. Már 14 éve igyekeznek megoldani a problémát és továbbra is szeretnék. A videó népszerűsége miatt most lehet, hogy magasabb fokozatba kapcsolnak.