A fékszárny hibája okozhatta az orosz gép katasztrófáját
További Külföld cikkek
- Azbej Tristan: Vannak olyan országok, ahol a karácsony nyilvános megünneplése egyet jelent az életveszéllyel
- Meghalt a világ egyik legnagyobb médiavállalatának volt vezetője, Richard Parsons
- A levegőbe emelkedett Kína új csodafegyvere
- Vlagyimir Putyin elutasította Donald Trump béketervét, hiába tartaná távol Ukrajnát a NATO-tól
- Kazah légikatasztrófa: ukrán drónok jelenlétéről beszélnek az oroszok
A fékszárny meghibásodása okozhatta az orosz védelmi minisztérium Fekete-tengerbe zuhant Tu-154 típusú gépének katasztrófáját - közölte az MTI. Az is kiderült, hogy a pilóták súlyosbították a helyzetet, amikor az orr felemelésével korrigálni akarták a fékszárny meghibásodását.
A búvároknak kedden sikerült 30 méteres mélységből kiemelniük a legnagyobb roncsot, a farokrész négyméteres darabját. Ebben találták meg a parametrikus adatrögzítő berendezést, amit elemzésre a légierőnek szállítottak.
A repüléskor a szárnyaknál további felhajtóerőt biztosító fékszárnyakat behúzó rendszer nem működött egy nyomozáshoz közel álló forrás szerint. A be nem húzott félszárny kellemetlen jelenség, de egyáltalán nem jár végzetes következményekkel. Ezt a jelenséget részletesen ismertetik a Tu-154 típusú gép üzemeltetési utasításaiban, és állandóan oktatják a géppel repülő pilóták számára.
A szakértők szerint a gép személyzete a meghibásodást valamilyen okból nem tudta kezelni, sőt saját cselekedeteikkel súlyosbították az önmagában véve nem végzetes problémát. A szakértők feltételezik, hogy a katonai pilóták kompenzálni próbálták a zuhanórepülést, és túlságosan erősen húzták maguk felé a kormányt, növelve ugyanakkor a hajtóművek teljesítményét. Emiatt kerülhetett a gép a kritikus állásszögbe, veszített a sebességéből és felemelkedés helyett a tengerbe zuhant.
Megtalálták a második feketedobozt is
Szerdán kiemelték a Fekete-tengerből a hét végén lezuhant orosz Tu-154 típusú utasszállító repülőgép második adatrögzítő berendezését - közölte az MTI. A mentők korábban megtalálták a repülőgép farkában található, a gép paraméreteit rögzítő két berendezést, ezek egyikét sikerült a búvároknak a felszínre emelniük.
A fő fedélzeti adatrögzítőt kedden emelték ki és szállították a tárca Moszkva melletti tudományos kutatóintézetébe, hogy elemezzék a tárolt adatokat. A pilóták beszélgetéseit rögzítő berendezés jó állapotban volt, szakértők szerint lehetséges az adatelemzés.
A mentők szerda délelőttig a gép több mint 12 nagyobb és 1547 kisebb darabját találták meg, ebből 567-et felszínre emeltek.
223 emberi maradvány
Eddig 17 holttestet és 223 emberi maradványt találtak a szerencsétlenség körzetében.
A katasztrófa helyszínén, Szocsi térségében napi huszonnégy órában folyik a kutatás. A munkálatokban szerdán több mint 3600 ember és több mint 500 műszaki egység vett részt Szocsi térségében. A búvárok naponta több mint 30 merülést hajtanak végre - közölte a védelmi minisztérium.