Ausztriában a 140 km/órás sebességhatárral kísérleteznek
Kísérleti jelleggel óránként 130-ról 140 kilométerre emelték a sebesség felső határát az A1-es (Bécs-Salzburg) osztrák autópálya két szakaszán. - írja az MTI.
Szerdától összesen 120 kilométeren lépett életbe a kísérleti korlát:
- az alsó-ausztriai Melk és Oed közötti 88 kilométeres szakaszon,
- a felső-ausztriai Haid és Sattledt közötti 32 kilométeres szakaszon
A próbaidő egy évig tart, ezalatt mérik a levegőszennyezettség, a zajártalmat, a valós átlagsebességet és a balesetek arányát, ezek alapján döntenek a "Tempo 140" esetleges végleges bevezetéséről. A kísérleti jelleg miatt a hatóságok osztrák hírügynökségi információk szerint elnézőek lesznek a megemelt sebességhatárt kis mértékben túllépő autósokkal, így - legalábbis Felső-Ausztria területén - elvileg akár a 159 kilométeres száguldást is büntetlenül meg lehet úszni.
Az APA számítása szerint a leghosszabb részszakaszon, az Oed és a melki híd közti 44,6 kilométeren 88 másodpercet takaríthatnak meg a menetidőből az autósok az új csúcssebességgel.
A közlekedési minisztérium döntését a sebességhatár felemeléséről egyébként minden ellenzéki párt bírálta, mint a környezetre és az utazók biztonságára ártalmas "populista" intézkedést. Norbert Hofer szabadságpárti közlekedési miniszter viszont hangsúlyozza, hogy a 130 kilométeres sebességhatárt 1974-ben vezették be,
azóta az autók tisztábbak és biztonságosabbak lettek.
Európában csak két másik országban, Lengyelországban és Bulgáriában megengedett a 140 kilométeres sebesség autópályán, a legtöbb helyen a 130 kilométer/óra a felső határ, sőt nyolc országban csak 120, Németországban pedig nincs kötelező felső határ, de ajánlott a 130.