Árpád
-2 °C
4 °C

Kampány indult Habony szlovén médiája ellen

2018.12.05. 20:32

Szlovéniában két civilszervezet kampányt indított a Habony Árpád tulajdonában és érdekkörében álló két médiatermék ellen, írja a Magyar NarancsHabony Árpád és a hozzá köthető üzleti kör – elsősorban a volt köztévés Schatz Péter a Nova24Tv-t valamint a Demokracija című hetilapot tulajdonolják. A két médium erős kampányt folytatott a szlovén választások idején az Orbán által favorizált párt, az SDS mellett. A pártnak végül nem sikerült megszereznie a hatalmat, de lapok folytatják a gyűlöletpropagandát.

Felháborodást a rendszeresen közölt álhírekkel, menekülteket, melegeket, a feminizmust támadó anyagaikkal váltottak ki. Mostanra  több civil szervezet is kampányt indított a Nova24Tv és a Demokracija hirdetőinek megszólítására.

Kifejezetten a Telekom hirdetései miatt indított kampányt Domen Savič, aki több évig volt újságíró, aztán digitális marketinggel foglalkozott, ma pedig a Citizen D nevű civil szervezetet vezeti. „A Telekom Slovenija legnagyobb tulajdonosa az állam, a cég pedig többször is kampányolt a gyűlöletbeszéd ellen. Ehhez képest egy olyan média legnagyobb hirdetőivé váltak, amelyek nemcsak szorosan kötődnek az egyik párthoz, de folyamatosan álhíreket sugároz" - nyilatkozta.

Szintén a Nova24Tv és a Demokracija gyűlöletbeszédet elégelte meg Danes je nov dan (A mai egy új nap) nevű civil szervezet. A Danes je nov dan minden olyan nagyvállalatra nyomást akar gyakorolni, amelyik a gyűlöletkeltő médiában reklámoz, mert ezekkel a hirdetési pénzekkel a szélsőségeseket támogatják. Olyan álreklámokat készítettek, melyekben a Schatz Péter és Habony Árpád tulajdonolta Demokracija és Nova24Tv legszélsőségesebb (rasszista, homofób, szexista, idegenellenes) állításai mellé odaírták, hogy mely cégek „büszke támogatásával” készült a tartalom.

A Samsung azóta már visszavonta hirdetéseit a Nova24Tv-ből, ahogyan az A1 osztrák telekomcég is ezt tervezi.

A kampányra reagálva november végén megszólalt Marjan Šarec szlovén miniszterelnök is. Šarec felhívta a cégek figyelmét, hogy tartsák be saját etikai szabályzatukat. A cégek költéseikkel a gyűlöletbeszéd terjedését támogatják, ezért a szlovén miniszterelnök arra kéri őket, hogy jól gondolják meg, hol reklámoznak.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?