Megnyitották az első Boeing-gyárat Kínában

MAX7tug
2018.12.16. 09:45

A legnagyobb amerikai repülőgépgyártó egy Csousan nevű kisváros (1,5 millió lakos) mellett húzta fel első kínai üzemét, melynek alapkövét tavaly ősszel tették le .- a megnyitóját meg tegnap délután tartották. Stílszerűen egy, az Air China állami légitársaság megrendelésére készült 737 MAX 8 típussal, melyet a gyár udvarán lepleztek le.

Ez az első külföldön működő Boeing-gyár (felkészül Debrecen?), a Seattle-i cég eddig el nem mozdult Észak-Amerikából. Most sem teljes gyártást helyeztek át egyébként, hanem egy gépcsalád, a 737 MAX végső simításait fogják itt elvégezni. A kész, de utastéri felszerelések (ülések, kárpit stb) nélküli gépeket átrepítik Seattle-ből Kínába, ahol az utolsó belső simításokra kerül majd sor.

És hogy ezért minek felhúzni egy üzemet Kínban? Hát azért, mert a 2016-ban engedélyeztetett, 2017 májusa óta szolgálatba állított 737 MAX-család gépeiből eddig 4738 darabot rendeltek a légitársaságok - ebből 1600-at a kínai légitársaságok. Ekkora megrendelésre már lehet kötni egy ilyen dealt. A jövőben a Boeing három festőüzemet is fel akar húzni Kínában, hogy a gépek festésével se kelljen otthon bajlódni.

Az új üzem kapacitása egyelőre 100 gép évente. A kínai koprodukció nem ördögtől való babonaság, a Boeing legnagyobb konkurense, a páneurópai Airbus 2008 óta működtet gépsorokat Tiencsinben, melyeken A320-as gépeket szerelnek össze, és nekik is van a gépbelsőt beszerelő- és festő üzemük is.

A MAX

A 737 MAX négy törzshosszúsággal rendelhető, az alapspecifikációk szerint utasterében 138-230 ülés helyezhető el, de a fapados légitársaságok úgyis megoldják, hogy 3 széksorral több is bekerülhessen. A gépek hatótávolsága 5954 és 7084 kilométer között mozog. A MAX-ok a Boeing keskenytörzsű gépcsaládjának népszerű típusait váltják majd le, a 737 MAX 7, MAX 8 és MAX 9 a 737-700, -800, -900 helyett repülnek majd a jövőben. .

A borítóképen nem a kínai üzemben összeszerelt gép látható.