Véget érhet a féktelen száguldozás a német autópályákon
A szakszervezetek és környezetvédő szervezetek ajánlata alapján 130 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetnének be a német autópályákon – derül ki egy kiszivárgott kormányzati dokumentumból, amiről a Bild Zeitung és a Frankfurter Allgemeine Zeitung alapján a Bloomberg is beszámolt.
A sebességkorlátozás célja a károsanyag-kibocsátás mérséklése. A német autópályák világszerte híresek arról, hogy nagy részükön nincs sebességkorlátozás (és bár ritka jelenség, de vannak még ilyen autópályák a világban), és Németországban is sokan a német autóipar világszínvonalának szimbólumaként tekintenek a korlátozás hiányára. A Bild cikke konkrétan a szabadság elleni támadásként értékelte a tervezetet ("az autópályáink a szabadságot szimbolizálják, a német autópályán tesztelt autó a minőség záloga").
A zöldek által is támogatott környezetvédelmi szervezetek évek óta vitáznak a német autóipari lobbival a szabályozásról, ugyanakkor a német kormány a Párizsi Klímaegyezmény értelmében vállalta, hogy csökkenti az országban a széndioxid-kibocsátást.
A tervezet több intézkedést is javasol a sebességkorlátozáson kívül ennek érdekében, például az üzemanyagokra vonatkozó adó fokozatos bevezetését, és az elektromos és hibrid autók számának növelését. A tervet egyébként még az eleinte üzemanyagadó ellene tüntető francia sárgamellényesek demonstrációi előtt fogalmazta meg a testület, és Merkelt jogilag semmi nem kötelezi arra, hogy bevezesse az intézkedéseket.
A szabályozásért felelős kormányzati szerv nem válaszolt a tervezettel kapcsolatos megkeresésre.