Franciaországban kezdődik az etióp utasszállító fekete dobozának elemzése
Megérkezett Franciaországba a vasárnap lezuhant etióp utasszállító mindkét fekete doboza, jelentette be a Franciaország légi közlekedési baleseteket vizsgáló ügynökségének (BEA).
A repülési adatokat rögzítő doboz és a pilótafülke hangrögzítő doboz információi kulcsfontosságúak ahhoz, hogy megállapítsák, mi okozta az etióp légitársaság Boeing 737 MAX 8 típusú gépének katasztrófáját. Az afrikai ország légitársasága a héten korábban már bejelentette, hogy külföldre küldik elemzésre a lezuhant gép fekete dobozait, mert Etiópiában nincs megfelelő eszközük erre.
Megérkeztek az etióp fővárosba az áldozatok családtagjai, akiket busz szállított a katasztrófa helyszínére. Többen közülük a vizsgálat nagyobb átláthatóságát kérték számon, és válaszokat követeltek. A légitársaság egyik alkalmazottja azt válaszolta, a vizsgálat folyik, és minden nap újabb részletekre derül fény.
A járat március 10-én indult el Addisz-Abebából Kenya fővárosába, Nairobiba, ám felszállás után hat perccel, Addisz-Abebától 6 kilométerre délkeletre a földnek csapódott, több darabra esett szét, és kiégett. Az utasok és a személyzet tagjai, összesen 157 ember, életét vesztette, írja az MTI.
A katasztrófa után számos ország, köztük az Egyesült Államok is, bejelentette: átmeneti időre kivonják a forgalomból a Boeing repülőgépek vitatott, 737 MAX 8 és MAX 9-es típusait. A Reuters hírügynökség számítása szerint a hét végi katasztrófáig a világon összesen 371 Boeing 737 MAX típust tartottak üzemben, és ennek kétharmadát tiltották el a repüléstől szerdáig.
A CNN információi szerint a Boeing 737 MAX típusú géppel repülő néhány amerikai pilóta már korábban jelezte, hogy bajok vannak a géppel. Egy másik szakértő szerint valószínűsíthetően a gép emelkedését szabályozó automatika lépett működésbe akkor, amikor nem kellett volna, és a felszálláskor lenyomta a gép orrát.