30 embert felejtett Bécsben a Wizz Air, családok is szétszakadtak

2019.06.24. 13:28 Módosítva: 2019.06.24. 14:18

A Wizz Air harminc embert felejtett a bécsi repülőtéren, írja az Utazómajom, és az ott történteket egy Indexhez érkezett olvasói levél is megerősíti. A járat június 8-án, szombaton 15:20-kor indult Bécsből Tenerifére. Az utasok hiába érkeztek meg a repülőtérre több mint két órával a járat indulása előtt, akkor már olyan hosszú sor volt, hogy többen csak a terminál ajtaján kívül tudtak beállni a várakozók közé.

Az egyik levélíró szerint egy óra várakozás után még csak kb. a sor közepén voltak. A sor azért haladt lassan, mert csak egy ideig működött két poggyászfeladó pont, egy idő után már csak az egyik pultnál ült ember. 

Aztán az ott ülő egyetlen ember is felállt és távozott, a helyére egy ideig nem jött senki. 15 perc elteltével jelent meg egy újabb fiatalember, aki újra elindította a folyamatot. Ő ezután azt kiabálta be a tömegbe, hogy a malagai, a kijevi és a tenerifei járatokra is nála lehet feladni a csomagokat.

Ekkor a három járatnyi utas tölcsérszerűen próbált beállni abba a két sorba, ahol ügyintéző volt, hátha sikerül feladni a csomagokat. Azonban a munkafolyamat pár percig tartott csupán, mivel hamar tönkrement a csomagokat elszállító futószalag. Ekkor, írta az Indexnek egy olvasó, olyan hangerővel közölték a várakozókkal, hogy ott már nem lehet bőröndöt feladni, és inkább induljanak el a kapukhoz a nagy táskákkal, hogy azt maximum a sorban álló első két utas hallhatta. A tenerifei gép indulásáig ekkor már csak kb. 30 perc volt. 

Az egyik utas a feladandó csomagjaival együtt rohant a biztonsági ellenőrzéshez, ahol a biztonsági szolgálat tagjai hihetetlen gyorsasággal kezelték a problémát. A 20 kilós bőröndöt, a szalagon átérve azonnal kibontották, és a folyadék tartamú termékeket kivették belőle és biztatták az utasokat, hogy rohanjanak, hátha elérik a gépet. Nem sikerült. 15:20-ra értek a beszálló kapuhoz, ahol már nem engedték felszállni őket a gépre.

A levélíró szerint 30 ember maradt le a tenerifei gépről, 16-an a Malagába induló járatról, egy ember pedig a kijevi gépre nem tudott felszállni. Az Indexnek az egyik utas azt írta:

Egy másik családot konkrétan szétszakítottak. Az édesanya a gyerekekkel felszállhatott a gépre, azonban az apa már elkésett. A család egyik fele a repülőn, úton Tenerifére, kocsikulccsal a táskában, az édesapa pedig a bécsi reptéren maradt az autóval. Egy kisgyermekes családnak a poggyászt sikerült feladni, őket nem engedték már felszállni. Mi így még szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy együtt maradtunk és a poggyászunkat sem adtuk fel.

A hoppon maradt utasok folyamatosan hívták a Wizz Airt, de 2 órán keresztül nem lehetett elérni őket. Mikor végre felvették a telefont, a vonal másik végén azt mondták: nem értesültek a történtekről, nagyon sajnálják, de nem tudnak új járatot biztosítani. Legközelebb keddre ígértek egy járatot, de arra saját költségen kellett volna jegyet venni. Az embereknek ezután saját költségükön kellett hazautazniuk. 

Az Utazómajom megkereste a Wizz Airt, ahol a következő választ adták:

A Wizz Air június 8-án délután öt darab utasfelvételi pultnál várta a bécsi repülőtérről, több úti célra induló utasait és a szokásosnál tovább tartotta azokat nyitva, hogy biztosítsa, minden utas fel tudja adni a poggyászait. Helyi földi kiszolgálóink jelentése szerint minden feltétel adott volt, hogy utasaink időben elvégezhessék az utasfelvételt. Sajnálattal értesültünk róla, hogy mindennek ellenére több utas lekéste a járatát. Ezúton is szeretnénk felhívni kedves utasaink figyelmét, hogy minden esetben legalább két órával járatuk indulása előtt érkezzenek meg a repülőtéri utasfelvételi pulthoz, hogy elegendő idejük legyen kényelmesen feladni poggyászaikat és átmenni a repülőtéri biztonsági ellenőrzésen. 

Önnel is történt hasonló mostanában?
Írja meg nekünk!