Kinga, Kincső
18 °C
30 °C
Index - In English In English Eng

Egy napot vesztegeltek Londonban a Wizz Air budapesti járatának utasai

2019.06.26. 19:19

Több olvasónk is jelezte, hogy a Wizz Air kedd esti London-Budapest járatának utasai még szerda este is a londoni Gatwick repülőtéren vesztegeltek, egy napja nem tudtak hazajutni. 

A járatnak menetrend szerint kedd este 20:25-kor kellett volna indulnia, azonban technikai okok miatt ez nem történt meg. Olvasónk beszámolója szerint közel három órát töltöttek az utasok a gépen, majd mindenkit leszállítottak, és azt az információt kapták, hogy a technikai hibát nem sikerült elhárítani. 

"A check-in pultokhoz tereltek mindenkit, ahol a gépen elhangzottak alapján elvileg hotelelhelyezést kellett volna kapnunk. Kb. 250 ember állt be a check in-pult előtti sorba, ahol először 1 majd 3 ember intézte a vouchereket. Másfel órás sorban állás után kiderült, hogy még nem hotel elhelyezést biztosítanak, csupán 7 font értékű vouchert kapunk ételre. A sor végén állók ezt a vouchert éjjel háromnegyed 3-kor kapták még, addig egy pohár vizet sem biztosított senki. Az első turnus a hotelbe hajnali 1-kor indult el, majd 2 körül bejelentették, hogy nincs több szabad hotel a közelben, keresnek tovább, de valószínűleg 1 órán belül elérhető távolságon belül nem fognak tudni szállást biztosítani, de az is kérdéses, hogy ezt mikor. Azok, akik a sor végén álltak (köztük kisgyerekek) hajnali fél háromig semmilyen információt nem kaptak, majd közel 3 órás sorban állás után közölték, hogy nekik már nincs hotel és lehet, hogy nem is lesz"

- írta. 

Egy másik olvasónk - akinek az édesanyja van az utasok között - szerint akinek nem jutott szállás, az a reptéren éjszakázott, a többieket reggel fél tízkor szállították vissza a Gatwickre, de itt még nem ért véget a kálvária. 

Olyan is volt, akinek mindkét szülője ragadt kint. "Ők nem kaptak szállodai helyet, a földön aludtak. Ételjegyeket éppen most (magyar idő 19:45) osztanak. Azt mondták nekik, hogy a mentesítő repülőgéppel is gondok adódtak. Apukámnak gerinctörése volt, nem bír állni, vagy ülni hosszú ideig, és nekik például ma reggelig volt fizetve a parkolójuk Ferihegyen, ez is plusz költség."

Amikor végre indultak volna, megsérült a gép

Az utasoknak korábban azt ígérték, hogy a járat szerda délben végre elindulhat, ezt azonban elhalasztották, és közben többen is arra panaszkodtak, hogy a Wizz Air nem igazán kommunikál az ott rekedtekkel. 

A társaság délután az Utazómajomnak küldött egy közleményt a kialakult helyzetről, ebben még  szerda délutáni indulást ígértek: 

Június 25-én a Wizz Air W6 2222-es számú, London Gatwickből Budapestre közlekedő járatán rövid idővel a felszállás előtt nem tervezett karbantartást kellett végrehajtani. Miután a mérnökök meggyőződtek róla, hogy az egyik alkatrész cserére szorul, a járat indulását a következő napra, június 26-ára halasztottuk. A Wizz Air üzletpolitikájával és az EU szabályozásával összhangban munkatársaink tájékoztatták jogaikról az utasokat, frissítő italokat és élelmiszert biztosítottak számukra, illetve választhattak, hogy átfoglaljuk őket egy másik járatra, megtérítjük nekik a viteldíjat, vagy jóváírjuk WIZZ számlájukon a viteldíj 120 százalékát. Azoknak az utasoknak, akiknek az elérhető szállodai szobák hiánya miatt nem tudtunk szállást biztosítani, vagy akik nem kívántak élni ezzel a lehetőséggel, a Wizz Air megtéríti a felmerült és a wizzair.com honlapon bejelentett költségeit. A repülőgép karbantartása jelenleg is zajlik, és a légitársaság minden tőle telhetőt megtesz, hogy elindítsa a járatot, amint a műszaki szakemberek zöld utat adnak a felszállásra. Az indulás szerda délután várható. A Wizz Air őszintén elnézést kér a hosszú késés okozat kényelmetlenségért, de az utasok, a személyzet és a repülőgépek biztonsága továbbra is a legfontosabb légitársaságunk számára.

A szerda délutáni indulás tehát nem valósult meg, de a társaság Indexnek küldött közleményéből később kiderült, hogy mi volt ennek az oka: 

Június 26-án a Wizz Air W6 2222-es számú, London Gatwickből Budapestre tartó, az eredeti menetrend szerint kedd este közlekedő járatán ismét el kellett halasztani a felszállást, miután a repülőtéren a földi kiszolgáló személyzet által végzett hátratolás közben megsérült a repülőgép. A Wizz Air mentesítő repülőgépet küldött Gatwickre London Lutonban található bázisáról, és mindent megtesz, hogy a járat utasai minél hamarabb hazatérhessenek. A Wizz Air sajnálja, hogy a repülőgép karbantartása után végül befolyásán kívül eső hiba miatt újra el kellett halasztani az indulást, és őszintén elnézést kér a hosszú késés okozat kényelmetlenségért, de az utasok, a személyzet és a repülőgépek biztonsága továbbra is a legfontosabb légitársaságunk számára.

Szerda este kilenc környékén végül elkezdődött a beszállás, de ez sem ment gördülékenyen, ugyanis nagyjából ötven utast vártak, akik elkóricálhattak a reptéren, vagy nem jutott el hozzájuk az információ. "A hangulat jó a repülőgépen, mindenkinek jó a kedve, van két brit srác akik csinálják a jó hangulatot (picit ittasan) a gépen, és a stewadessek is kedvesek, mindenki reménykedik, és mindenki röhejesnek tartja a fejenkénti 250 eurós kárpótlást a 24 órás várakozás után" - írta olvasónk.  A gép végül fél tízkor tudott kigurulni a futópályára, nem sokkal később pedig felszállt. 

A múlt héten Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter kijelentette, hogy fogyasztóvédelmi eljárást fog indítani a kormány, és ő a lehető legszigorúbb bírság kiszabását fogja javasolni.