Helyére emelték az újjáépített genovai híd utolsó elemét
További Külföld cikkek
- Biológiai szüleihez kerül Izraelben az a kétéves kislány, akit lombikprogramban cseréltek el
- A szükség törvényt bont: hol végezheti a dolgát a transznemű képviselő a Capitoliumban?
- Lefolyócsőbe szorult egy macska, ki kellett vágniuk a tűzoltóknak
- Elrabolhatták a 28 éves rabbit, akinek Dubajban találták meg a holttestét
- Bulizó fiatalokra robbant egy kézigránát Horvátországban, egyikük azonnal meghalt
A genovai kikötő hajóinak szirénazúgása köszöntötte a város új hídját, amelynek utolsó elemét a kedd délelőtt illesztették a helyére a 2018. augusztus 14-én leomlott Morandi híd pótlására. Az új hidat éjszaka zöld-fehér-piros fények világították meg, írja az MTI. "Olaszország ezzel az új híddal áll talpra, ez az újraindulás jele" - írta közösségi oldalára Giovanni Toti Liguria tartomány kormányzója.
A híd utolsó, tizenkilencedik elemét a miniszterelnök Giuseppe Conte és Paola De Micheli infrastrukturális és közlekedésügyi miniszter, valamint Marco Bucci genovai polgármester jelenlétében illesztették véglegesen a helyére. Az új híd felavatását az első forgalmi próbák után a következő hónapokban tervezik, amikor a remények szerint Genova lakossága is részt vehet a megnyitón.
Rialzarsi. Riconnettersi. Ripartire.
— Marco Massarotto 🇪🇺🇮🇹🇯🇵 (@marcomassarotto) April 27, 2020
Il simbolo di una Italia alla deriva può, ironia del destino, diventare quello di un nuovo corso, si spera, più meritocratico, inclusivo, trasparente.#PonteMorandi #Genova #coronavirusitalIa pic.twitter.com/oTNaT8eto5
A tervezőjéről Morandi hídként ismert korábbi szerkezet két éve omlott össze: a hatvanas évek végén épített híd az A10-es autósztráda genovai szakaszán, a Polcevera-patak fölött emelkedett, mintegy kilencven méteres magasságban. 2018. augusztus 14-én, 11 óra 36 perckor a híd óriási betonelemei tömbjeinek egy része leomlott, a rajta és alatta közlekedő autókat is magával sodorva. Negyvenhárom ember meghalt, több mint félezren veszítették el otthonukat a híd körüli lakókörzet lebontása miatt.
Az új hídszerkezet középső, negyvennégy méter hosszú betonelemének beillesztésével zárul le az építkezés: a roncshidat tavaly június végén robbantották fel, majd a romeltakarítás után elkezdődött az új híd építése, amely 620 nap alatt készült el. A Renzo Piano olasz sztárépítész tervei alapján készült híd majdnem egy kilométer hosszú, tizenkilenc pillér tartja, de elődjével ellentétben nem függőhídról van szó. Több mint 17 ezer tonna acél kellett a szerkezet megvalósításához, a hídépítésen szakaszonként 600-1000 munkás dolgozott, a koronavírus-járvány miatt a legszigorúbb biztonsági feltételekkel.
Az összeomlott híd kettészakította Genova keleti és nyugati részét. Újraépítése azonban nemcsak a város egységének, hanem Olaszország újjászületése jelképének is számít a járványhelyzet utáni újraindulás fázisában. Az egyelőre név nélküli új híd bizonyítja, hogy Olaszország szükséghelyzetben képes a gyors reagálásra - nyilatkozta Paola De Micheli. Genova és Olaszország megmutatta, mire képes - írta közösségi oldalán az ellenzéket vezető Matteo Salvini a Liga vezetője.
"Ez a híd nem csoda, hanem annak bizonyítéka, hogy Olaszországban a szakértelem és az akarat eredményre vezet"
- mondta a tervező Renzo Piano. A gondatlanságból, hiányos karbantartás miatt okozott tömegszerencsétlenség címén indított bírósági eljárás még a kezdeti tárgyalásoknál tart. A vádlottak padján többek a Morandi hidat üzemeltető sztrádatársaság, valamint a közlekedési hatóságok képviselői ülnek.
A genovai hídkatasztrófáról szóló cikkeinket itt találja.