Koronavírus-fertőzésben meghalt Kenzo Takada, a Kenzo divatmárka alapítója
81 éves korában, Párizs egyik elővárosában, egy Neuilly-sur-Seine-i kórházban hunyt el Kenzo Takada, az első japán szabász, aki nevet szerzett magának Párizsban – adta hírül többek között az Independent.
A Kenzo márkát megalapító divattervező az 1980-as években vált híressé a nyugati öltözéket keleti vonásokkal megújító, választékos és kifinomult konfekciódarabjaival. Bár Japánban született, csaknem egész divattervezői karrierje Párizshoz kötődik. Utóneve, a Kenzo világszerte ismert divatmárka lett.
Kenzo Takada hazájában elvégezte a Bunka Gakuen híres divatiskolát, pályáját stylistként egy tokiói áruházláncnál kezdte. Huszonöt évesen, 1964-ben érkezett Franciaországba, s noha csak átmeneti tartózkodást tervezett, végleg ottmaradt. Divatbirodalmát szinte a semmiből teremtette meg, első kollekcióját 50 éve, 1970-ben mutatta be.
Az utónevét viselő divatházat 1976-ban alapította. 1983-ban megvetette lábát a férfidivatban, 1988-ban pedig előrukkolt a Kenzo parfümmel.
Takada 1993-ban eladta a márkát Bernard Arnault milliárdos luxusipari konszernjének, az LVMH-nak, és 1999-től végleg visszavonult az üzleti élettől, és egyebek közt a festészetnek hódolt. Tíz évvel később kétmillió euróért elárvereztette 1300 darabból álló műgyűjteményét.