Tizenhat újabb orosz tévécsatornát tiltott be Lettország

2021.02.09. 13:22

A lett médiahatóság  kedden újabb tizenhat orosz tévécsatorna adásainak sugárzását tiltotta meg az országban.

A hatóság sajtóértekezletén magyarázatul azt hozták fel, hogy 

február elseje óta nem tudni, hogy ki képviseli ezeket tévécsatornákat az országban,

és a tulajdonosaik nem jelezték, miként akarják folytatni adásaik sugárzását az ország területén.

A tilalom kedd éjféltől lép hatályba.

A legnagyobb lett távközlési vállalat, az 51 százalékban állami tulajdonban lévő Tet a múlt héten közölte, február elsejétől az ország területén megszüntette öt orosz tévéállomás műsorainak sugárzását, mert 

gyaníthatóan megsértik az Oroszország ellen bevezetett nemzetközi szankciókat.

Magyarázatképpen hozzáfűzte, hogy az öt csatorna műsorszorója Lettországban a TEM LV, amely tagja a Baltijas médiaholdingnak, amelyet korábban megvádoltak azzal, hogy megsértette a vonatkozó nemzetközi büntetőintézkedéseket.

A médiahatóság hétfőn közölte, hogy egy évre betiltotta a Rosszija RTR orosz tévécsatorna műsorainak sugárzását az országban. Az indok az volt, hogy a Rosszija RTR tévéállomás egyik, 60 perc című vitaműsora gyűlöletkeltő volt. A program 2020. július 10-i adásában, amely az ukrajnai helyzetről szólt, a műsor vezetője és résztvevői olyan kifejezéséket használtak, amelyeket viszálykeltőnek lehetett értékelni. 

A műsorban Ukrajnát terrorállamnak nevezték,

míg akkori elnökét, Petro Porosenkót terroristának.

A lett médiatörvények szerint az ilyen műsorok nem tartalmazhatnak erőszakra uszító, gyűlöletkeltő tartalmakat, emlékeztetett a hatóság.

Ukrajnában a minap tiltották be egy oroszbarát politikus tulajdonában lévő három csatorna működését azzal az indokkal, hogy orosz propagandát terjeszt.



  • Hírek
  • Hírek