Divatmorzsák – itt a tabudöntögető április
További Külföld cikkek
- Szijjártó Péter a RIA Novosztyinak: Az amerikai kormányzat politikai bosszút indított Magyarország ellen
- Politico: Robert Fico 500 millió eurós vesztegetési kísérlettel vádolja Volodimir Zelenszkijt
- Olaf Scholz szörnyű, őrült tettnek nevezte a magdeburgi támadást
- Dróncsapás érte Kazany városát, videókon a támadás
- Adna ezer eurót egy karácsonyfáért?
Noha a pandémia és az otthon tartózkodás nem kedvez annak, hogy szép ruhákat öltsünk magunkra, a tervezők, a divatházak jelenleg is aktívak. Április ráadásul bolond egy hónap, nem csak az időjárás, az ingerküszöböt minduntalan átütő ötletek terén is – húzza alá Lakatos Márk, aki a nemzetközi divatvilág e havi legérdekesebb történéseit veszi számba.
Vérfertőzés a divat világában
Tabudöntögető botrányos show-t kínált online módon a Gucci. Ebben a divatház elképesztő, mondhatni vérfertőző módon állt össze a Balenciaga nevű márkával, ami eddig a divat világában vörös posztónak számított. Olyan ugyan előfordult, hogy kollaborációk születtek egy high-fashion és egy sportmárka között, netán mainstream márkák és neves tervezők között, de két ugyanolyan státuszú luxusdivatház nem állt össze eddig. Az pedig, hogy a logójuk egy ruhán szerepeljen, teljességgel elképzelhetetlen volt. Megdőlt tehát egy tabu, és az is világosan látszik, hogy a belőtt célcsoport a gyémántfogú, dollárjeleket a nyakukban viselő, sétapálcával mutogató rapperek és hiphopénekesnők lesznek – fogalmaz a stylist.
A ruhák nemtelenek
A ruháknak nincs nemük, ezt bizonyítja a heteroszexuális Mark Bryan, aki boldog házasságban él, három gyermek apja, viszont úgy gondolja, hogy a legjobban magas sarkú cipőben és szoknyában mutatnak formás lábai, ezt ráadásul nem is fél megmutatni a világnak. A férfi óriási stílusikonná vált az elmúlt egy évben, az összes divatmagazin: a Vogue-tól a Harpers's Bazaarig a tollhegyére tűzte a témát, miközben legnevesebb fotósaik képileg is dokumentálták a stílusjelenséget, ami arra próbálja felhívni a figyelmet, hogy a ruhadaraboknak tulajdonképpen nincs neme.
Queer-sztár egyetlen táskával fotózva
A legendás Valentino márka elképesztő botrányt robbantott ki legutóbbi kampányával, amelyet az exmodell, a New Yorki művészélet egyik legizgalmasabb queer sztárja, Michael Baley Gates fotózott. A művész a munka végeztével magát is lekattintotta, méghozzá meztelenül egy luxustáskát maga elé tartva, amivel egy androgün szépségideálnak megfelelő fotót kreált. A képen egy vékony, nőies alkatú, eldönthetetlen, nemű férfi-nő pózol, igaz, szőrös mellkassal teszi mindezt. A kép láttán a gyalázkodó kommentáradat lavinaként zúdult a divatház nyakába, ami válaszul toleranciára intette a gyalázkodókat.
Brad Pitt kapszulakollekciót dobott piacra
A klasszikus elegancia képviselője, a Brioni divatház Brad Pittet választotta reklámarcának, aki saját kapszulakollekcióval rukkolt elő. A kollekció hét ruhadarabból áll, amiből kompletten fel lehet öltözni az egyes tételek ötletes variálásával. A ruhákhoz Brad Pitt-fizimiska nem jár. Az öltözetek kifinomultak, rafináltak, keresetlen hanyagságról üzennek. Van bennük valami pikáns egyedi részlet, amit csak az olaszok tudnak. A Brad Pitt-szignálta ruhák hordhatóak, bennük a mediterrán szemtelenség a klasszikus eleganciával párosul.