Ne oltassa be magát, várunk önre – üzeni egy temetkezési vállalat

GettyImages-1291452606
2021.09.28. 06:20
A gyászos színű teherautó egy temetkezési szolgáltatóé. Egy megnyugtató gondolat helyett, amely akár a cég szlogenjeként is szolgálhatna, meghökkentő üzenet áll az oldalán: „Ne oltassa be magát!”

A kamion az észak-karolinai Charlotte belvárosának utcáit rótta, miközben szurkolók tömege indult a helyi Carolina Panthers és a New Orleans Saints amerikaifutball-meccsére. A temetkezési vállalat, a Wilmore Funeral Home nyers és váratlan üzenete sokakat késztetett gondolkodásra.

A munkaadók és a közegészségügy keresi a módját annak, miként lehetne minél több embert rávenni arra, hogy oltassa be magát a Covid–19 ellen. Volt, aki kötelezővé tette, mások pénzt, ingyenes ételt, sőt pazar nyaralásokat és Super Bowl VIP-jegyeket kínálnak az oltási kedv gerjesztése érdekében. A teljesen beoltottak aránya ennek ellenére az USA teljes lakosságának csupán 54,7 százaléka.

egy temetkezési vállalat sajátos módját választotta az oltás népszerűsítésének.

A Wilmore oldalára kattintva azonban egy szöges ellentétben álló felhívás várja a mit sem sejtő látogatót. „Oltassa be magát most! Ellenkező esetben rövidesen hozzánk kerül” – fűzi hozzá a magyarázat.

Wilmore nevű temetkezési vállalat azonban nem létezik, és a honlapja is kitalált. Egy charlotte-i reklámügynökség ugyanis felhagyott a hagyományos marketingstratégiával.

Ha a felhívás süket fülekre talál

Charlotte-ban úgy gondolták, ideje komolyan venni a dolgokat.

„A hagyományos reklám nem működik. A hagyományos üzenetek, miszerint »Menj, oltasd be magad!« célt tévesztenek – nyilatkozta a reklámügynökség igazgatója, David Oakley a CNN-nek. – Valami olyat akartunk, ami más szemszögből vizsgálja a kérdést, ami sokkolóan hat az emberekre.”

Ha ugyanis a Wilmore látogatói rákattintanak az „Oltassa be magát most!” mezőre, az átirányítja őket egy sürgősségi egészségügyi intézménybe, a StarMedbe, ahol koronavírus ellen oltják be a lakosságot. Észak-Karolinában az átoltottsági arány még az országos átlag mögött is elmarad: a lakosság nagyjából 48,8 százaléka kapta csak meg a második vakcinát.

Azért indítottuk a kampányt, mert azt akarjuk, hogy az emberek beoltassák magukat. Ha csak egy ember is beoltatja magát az óriásplakátunknak köszönhetően, már akkor is nagy sikert értünk el. Csak egy ember, és nekem már megérte

– mondta David Oakley.

Szerinte a meccs napja eszményi alkalomnak tűnt, hogy az emberek „másról is beszéljenek, ne csak a fociról”.

Katie Guenther szerint ez minden bizonnyal sikerült. A BooneOakley megközelítését „okos marketingnek” nevezte. A meccs alatt véletlenül Charlotte környékén autózott, amikor megpillantotta a teherautót. Emberek tömegei bámulták.

„Nagy figyelmet kapott” – mondta az egyébként beoltott nő. „Először persze sokkoló volt az üzenet, amíg rá nem jöttem, hogy egy temetkezési vállalat a feladó. Nem láttam még ravatalozót így hirdetni” – tette hozzá mosolyogva.

Sikeres volt a kampány

A reklámügynökség célja egyértelműen az oltási hajlandóság növelése volt. Így kerültek képbe azok az ágazatok, amelyek az oltást mellőző emberekkel foglalkoznak. „Amikor emberek halnak meg, akkor temetkezési vállalatokhoz kerülnek” – magyarázta a reklámszakember. Így született az ötlet.

Csapata egy tényleges egészségügyi szolgáltatóhoz irányítja a látogatót. És azért a StarMedhez, mert Oakley kollégái közül sokan ott oltatták be magukat.

A kampány nagy figyelmet kapott az Egyesült Államokban.

Adam Hummell, a StarMed marketingcsapatának tagja szerint érezhetően megnőtt az oltási időpontok foglalása saját honlapjukon, ami már csak azért is fontos, mert a beoltatlanok hátráltatják a leginkább a világjárvány megfékezését.

„A járvány kezdetétől Charlotte-ban a mi intézményünk a piacvezető a Covid-tesztelésben és az oltásban. Mindezt azért tettük, hogy enyhítsük az egészségügyi rendszerekre háruló nyomást, ahol az intenzív osztályon fekvő embereket kell ellátni, a műtétekre pedig sorba kell állni” – mondta Hummel.

(Borítókép: Joe Raedle / Getty Images)