2024-től jönnek a gendersemleges játékok
Törvénybe iktatták Kaliforniában, hogy a játékkereskedők gendersemleges szekciókat alakítsanak ki üzlethelyiségükben.
A demokrata kormányzású Kalifornia az első amerikai állam, amely a genderelméletet belevitte a marketingbe, a jogszabály támogatói szerint az árucikkek kék és rózsaszín színekkel való reklámozása rákényszeríti a gyerekeket arra, hogy alkalmazkodjanak a gendersztereotípiákhoz.
A kaliforniai fogyasztóvédelem is támogatta a módosítást, mondván, hogy az árucikkek nemek alapján történő elkülönítése nem ad lehetőséget két azonos termék összehasonlítására, valamint azt az üzenetet közvetíti, hogy az adott termék használata csak egy adott nem esetében helyénvaló.
A törvény 2024-ben fog életbe lépni. Konzervatív csoportok szerint a kormány túllépte hatáskörét.
A jogszabály előírja: a ruhákat leszámítva a gyerekeknek szánt árucikkeket (játékokat és gyermekgondozási termékeket) gendersemleges övezetben kell kiállítani olyan boltokban, melyek 500 vagy több munkavállalót foglalkoztatnak.
A törvényszegőket első körben 250 dollárra (78 ezer forintra), majd további törvénysértések esetén alkalmakként 500 dollárra (156 ezer forintra) lehet büntetni.
A jogszabályi változtatást kezdeményező demokrata törvényhozó szerint ideje volt véget vetni a gyerekek stigmatizálásának, nem kell nekik megmondani, mi elfogadható a nemük alapján, a gyerekek csak legyenek gyerekek.
A kaliforniai lépés nem újszerű, a kiskereskedők egy ideje letértek a gendersztereotípiák útjáról, a Target üzletlánc például már 2015-ben bejelentette: megválik a néhány feleslegesnek ítélt, nemeket jelölő jelképtől a termékein.
(Axios)