2024-től jönnek a gendersemleges játékok

2021.10.11. 08:55

Törvénybe iktatták Kaliforniában, hogy a játékkereskedők gendersemleges szekciókat alakítsanak ki üzlethelyiségükben. 

A demokrata kormányzású Kalifornia az első amerikai állam, amely a genderelméletet belevitte a marketingbe, a jogszabály támogatói szerint az árucikkek kék és rózsaszín színekkel való reklámozása rákényszeríti a gyerekeket arra, hogy alkalmazkodjanak a gendersztereotípiákhoz. 

A kaliforniai fogyasztóvédelem is támogatta a módosítást, mondván, hogy az árucikkek nemek alapján történő elkülönítése nem ad lehetőséget két azonos termék összehasonlítására, valamint azt az üzenetet közvetíti, hogy az adott termék használata csak egy adott nem esetében helyénvaló. 

A törvény 2024-ben fog életbe lépni. Konzervatív csoportok szerint a kormány túllépte hatáskörét.

A jogszabály előírja: a ruhákat leszámítva a gyerekeknek szánt árucikkeket (játékokat és gyermekgondozási termékeket) gendersemleges övezetben kell kiállítani olyan boltokban, melyek 500 vagy több munkavállalót foglalkoztatnak. 

A törvényszegőket első körben 250 dollárra (78 ezer forintra), majd további törvénysértések esetén alkalmakként 500 dollárra (156 ezer forintra) lehet büntetni. 

A jogszabályi változtatást kezdeményező demokrata törvényhozó szerint ideje volt véget vetni a gyerekek stigmatizálásának, nem kell nekik megmondani, mi elfogadható a nemük alapján, a gyerekek csak legyenek gyerekek. 

A kaliforniai lépés nem újszerű, a kiskereskedők egy ideje letértek a gendersztereotípiák útjáról, a Target üzletlánc például már 2015-ben bejelentette: megválik a néhány feleslegesnek ítélt, nemeket jelölő jelképtől a termékein. 

(Axios)