Megvan Kína Covid-politikájának a gyümölcse
Nyárra az országban található összes lakás- és élménylistát eltávolítják a cég honlapjáról. A kínai Airbnb-szállások az elmúlt években a bevételeinek csupán 1 százalékát tették ki.
A cég várhatóan inkább a kínai lakosok külföldi utazására összpontosít.
A járvány előtt a külföldre tartó kínai utazók száma kevesebb mint egy évtized alatt megháromszorozódott, és 2019-ben 155 millió utazást tettek az ENSZ Turisztikai Világszervezete szerint. 2020 óta azonban Kínában a világ egyik legszigorúbb Covid-korlátozása van érvényben, ami rendkívül megnehezítette az országba ki- és beutazást – írja a BBC.
Az Airbnb 2016-ban kezdte meg működését Kínában. Azóta mintegy 25 millió vendég foglalt ott szállást az online lakáskiadó cégen keresztül. Egy, a cég döntését ismerő forrás szerint azonban
a Kínába látogató utazóknak szóló belföldi bérbeadási tevékenység már a járvány előtt is bonyolult és költséges volt.
A vendégek adatait például a helyi törvényeknek és előírásoknak megfelelően el kellett küldeniük a kínai kormánynak, és a vállalatnak erős konkurenciával kellett szembenéznie a hazai kínai otthonbérleti platformok részéről. 2017-ben a terjeszkedési törekvés részeként a kínai programját átnevezte Aibiyingre – ami azt jelenti, hogy üdvözöljük egymást szeretettel.