A Wizz Air újabb magyar utasokat hagyott egy napig vesztegelni – kétszázan várják az indulást

GettyImages-1228395757
2022.08.25. 18:16
A Wizz Air egyik utasa kereste meg lapunkat egy újabb repülőtéri esettel, amelyben a repülőtársaság egy napja váratja a repülőgép utasait a hazaindulással. Az olvasónk szerint több mint 20 óráig semmilyen információt nem kaptak a járattal kapcsolatban, ami augusztus 24-én este helyett csak 25-én késő este indul, miután a déli felszállás egyre csak eltolódott.

A Wizz Air legutóbb Párizsból nem hozta haza utasait, és abból, amit az Indexnek mondott a légitársaság, az derül ki, hogy egyáltalán nincs kizárva, hogy megismétlődnek az ilyen esetek, hiszen hatalmas a munkaerőhiány.

Nagy Petra lapunknak elküldte az esetről a részletes beszámolóját. A Facebook-bejegyzése szerint a gépnek szerda este kellett volna elindulnia csaknem kétszáz emberrel Madridból Budapestre. Már egy részük fent ült a gépen, a többiek a folyosón voltak, amikor levezényelték őket róla.

A gépről való levezénylés után négyórás várakozás következett, amely alatt a repülőgép-társaság nem tájékoztatta utasait arról, hogy miért kellett elhagyniuk a gépet. Azt hallották, hogy a gépbe belecsapott egy villám, ezért azt javítják.

„Titanic-feelingem kezdett lenni”

Csütörtökön 0.30-kor sem indultak tovább, és az utasok csak akkor, a repülőtéri várakozás után, az éjszaka közepén szedték össze feladott poggyászaikat. 

Azt követően a kétszáz utasnak több mint 1 órán keresztül kellett sorban állni, hogy aláírjanak egy papírt arról, hogy igénybe szeretnének-e venni hotelt az éjszakára. A várakozás ezután sem ért véget: hajnali 2-ig egy buszt tudtak a kétszáz fő számára megrendelni, amellyel csak 3-4 körben tudták őket elszállítani a hotelbe.

Olvasónk szerint a buszra először a nők és a gyerekek szállhattak fel, ami a Titanic-hajókatasztrófa jutott eszébe, mondván,

itt már kezdett kicsit Titanic-feelingem lenni.

A hotelben újabb sorba kellett beállni hajnali fél 3-kor a becsekkoláshoz, de csak két ügyintéző állt rendelkezésre a kétszáz főhöz. Negyed négykor átvehette a hotelszobáját Nagy Petra, aminek a színvonalára nem volt panasza, ugyanis a Marriottban szállásolták el őket. Tudomására jutott, hogy másnap, azaz csütörtök délben tud hazarepülni.

Reggel minden rózsásnak látszott

Csütörtök reggel 9.30-kor két busszal indultak vissza a reptérre, ahol rögtön arról tájékoztatták az utasokat, hogy a déli indulás fél 1-re tolódott. 10.40-kor már becsekkolás és a poggyász feladása után várták a gépet, amikor érkezett az sms, amelyben

nemes egyszerűséggel közölték, hogy a járatom várható új indulási ideje 19.40,

emellett e-mailben tájékoztatták az utasokat a jogaikról.

Fél 12-kor vették észre, hogy az applikációban a járatról frissült információ szerint már nem 19.40 az indulási idő, hanem 21.40.

Fejenként 8 eurós kupont adtak a várakozóknak, amivel valamiféle élelmet vásárolhatnak maguknak a repülőtéren.

Legfrissebb információink szerint 22.45-kor tudnak felszállni, ami több mint 26 óra késést jelent.

Megkerestük a Wizz Airt az esettel kapcsolatban, mire közölték, hogy a Wizz Air augusztus 24-én Budapestről Madridba közlekedő járatát villámcsapás érte. „A gép karbantartását a mérnök kollégák azonnal elkezdték Spanyolországban, de az elhúzódó munkálatok miatt a Wizz Air a járatot kénytelen volt augusztus 25-re átütemezni a visszainduló járatot. Az átütemezéséről és az ezzel kapcsolatos tudnivalókról, valamint az indulás napján fellépő késésről a WIZZ SMS-ben és e-mailben értesítette az érintett utasokat. Az utasoknak a köztes időben a földi kiszolgáló személyzet szállást foglalt, és intézte a szállításukat is” – írták a hivatalos nyilatkozatban.

(Borítókép:   Artur Widak / NurPhoto / Getty Images)