A párizsi divathét sikolyai: helyben festett és erősen pixelezett, szemfényvesztő ruhaköltemények
További Külföld cikkek
- „Szlovákia, vigyázz, a megszállás megkezdődött” – több ezren tüntettek Fico oroszbarát politikája ellen
- Sosem látott NATO-hadgyakorlat kezdődik Romániában és Bulgáriában
- A német és a francia külügyminiszter tárgyalt Damaszkuszban az új szíriai vezetéssel
- Több száz szakembert várnak az Antarktiszra álomfizetéssel
- Zsákutcába jutottak az osztrák koalíciós tárgyalások, a pártok nem tudnak összefogni a szélsőjobboldal ellen
A Loewe modelljei egy hatalmas, a fehéres padló alól előbukkanó, stilizált flamingóvirág körül sétáltak. Összességében a bemutató nagyjából olyan volt, mint amilyet a divat egyik legjelentősebb eseményétől elvárható – iparági vezetők, hírességek és influenszerek társaságában.
Az áttetsző blúzok és textúrázott cipők között volt néhány mélyen elgondolkodtató: kapucnis pulóverek, pólók és nadrágok, amelyeknek a peremei és árnyékai elmosódtak.
Mintha a ruhák épp séta közben hibásodtak volna meg.
Egyes darabok – úgy tűnt – egyenesen a Minecraftból származnak. Egy másodpercbe telik, mire az agy alkalmazkodik a látottakhoz, kivált a tucatnyi normálisnak tűnő együttes mellett – jelentette a helyszínről a Verge.
The Loewe brand presented clothes in the style of Minecraft - at Paris Fashion Week they showed a "pixel" collection.💤🧊#Minecraft #우리도_언제나_찬이를_지켜줄게 #Live #women pic.twitter.com/Kq1KMZplrA
— 𝕀𝕕𝕪𝕝𝕝 💤✨ (@idyll_1) October 3, 2022
A trompe l'oeil-effektus, a szemfényvesztés nem újdonság a divatban. A tervezők már régóta játszanak optikai csalódásokkal a ruhadarabokon.
A virtuális néha drágább a valódinál
A digitális ruhadarabok fizikai megjelenítése azért terjed, mert a divatházak egyre inkább keresik a helyüket a metaverzumban, ahol új és megfoghatatlan termékekkel csábítják a fogyasztókat.
A csillogó divatmárkák: a Gucci, a Balenciaga, a Prada és még sokan mások már megjelentek a metaverzumban. A Robloxban például a játékosok beléphetnek a Gucci Town virtuális felületére, ahol Gucci ruhákat vásárolhatnak avatárjuknak.
A Fortnite partnere a Balenciaga, amely limitált kiadású skineket készít, de valós Fortnite-pólókat és baseball-sapkákat is forgalmaz.
A Meta avatárboltjában eközben a Prada, a Balenciaga és a Thom Browne divatmárkák digitális ruhái kaphatók, amelyeket azok is „viselhetik”, akik a „valódit” nem engedhetik meg maguknak.
A virtuális termék azonban nem törvényszerűen olcsóbb: egy Gucci táska a Robloxban drágábban kelt el, mint az igazi, egészen pontosan 4115 dollárért, csaknem 1,8 millió forintért.
Loewe had pixelated clothes on the runway for SS23. pic.twitter.com/DwfZMONQPy
— IAMFASHION (@IAMFASHlON) September 30, 2022
A Loewe új kollekciója a valódi és a hamis, a tényleges és a megálmodott határait pedzegeti. Még a női blúzokon és felsőkön újra felbukkanó flamingóvirágok is valószínűtlennek tűnnek – mintha valaki photoshopolta volna őket.
Egyelőre mindenki arra kíváncsi, milyen technikával keltették életre a ruhadarabokat.
Ruha helyett festék
Más utat választott a Coperni, amely a helyszínen mutatta be az alkotás megteremtését.
Paris Fashion Week this year will go down in fashion history, and it’s all thanks to a truly daring look from none other than @bellahadid and Coperni.https://t.co/DVNkmX22bW
— Elite Daily (@EliteDaily) October 1, 2022
A felkapott Bella Hadid gyakorlatilag csaknem teljesen meztelenül, csupán alsóneműben sétált végig a kifutón.
A modellt előtte, magán a színpadon egy csapat művész vette körül, akik áttetsző folyadékkal fújták le a testét. A végeredmény egy lenge ruha lett.
It wouldn’t be Paris Fashion Week without a major gasp moment – and the Coperni SS23 show concluded in the most spectacular fashion with Bella Hadid acting as a human mannequin for a spray-on dress that was fashioned before the audience's eyes. pic.twitter.com/nroyqo9qdK
— British Vogue (@BritishVogue) September 30, 2022
A technológiát a Fabrican dolgozta ki. A cég által kifejlesztett folyadék pamutot és más szintetikus szálakat tartalmaz. Az oldat ráadásul eltávolítható, majd – hasonló módon – újra felhasználható.
(Borítókép: Bella Hadid a Párizsi Divathéten 2022. szeptember 30-án. Fotó: JULIEN DE ROSA / AFP)