A román állam válhat a csőd szélén álló Blue Air légi társaság többségi részvényesévé
További Külföld cikkek
- Földrengés veszélyére figyelmeztetnek Fukusima közelében
- A „nácizmus rehabilitálása” miatt kapott letöltendő börtönt egy ember Oroszországban
- Magánzárkába dugták az Iránban letartóztatott európai riporternőt
- Oroszország hatalma visszaszorulóban, Vlagyimir Putyin mindent egy lapra tett fel
- Azbej Tristan: Vannak olyan országok, ahol a karácsony nyilvános megünneplése egyet jelent az életveszéllyel
A vállalat pénteki közleményében közölte, hogy a Blue Air-részvényesek értesítették az állami aktívákat kezelő román hatóságot, hogy vegyenek részt a következő részvényesi közgyűlésen, amelyen a részvénypakett mintegy 75 százaléka az állam tulajdonába kerülhet. A vállalat azt ígérte, ezt követően közölni fogja az új részvényesi struktúrát.
A bukaresti pénzügyminisztérium csütörtökön közölte, hogy felszólította a vállalatot, teljesítsék a garancialevélbe foglaltakat, ami lényegében a vállalat többségi részvénypakettjének az átadását jelenti – írja az MTI.
A Blue Air 300 millió lej kölcsönt kapott az Eximbanktól hat évre, amit azért vettek fel, hogy enyhítse a koronavírus-járvány okozta bevételkieséseket. Korábban közölték, hogy befektetőkkel tárgyalnak, akiktől a cég megmentését remélték.
A légitársaság szeptember 6-án állította le járatait, és azóta se tudta újraindítani. Korábban több határidőt ígért, legutóbb október 10-éről volt szó, de azt sem tudták tartani. A járatleállítást azért kellett meglépni, mert a román állam szeptemberben zárolta a diszkont-légitársaság bankszámláit, mert nem fizettek ki egy jelentős bírságot.
A román gazdasági média megállapította, hogy a Blue Air társaság egy újabb „fekete lyukat” jelenthet a román államnak, hiszen a vállalat adóssága meghaladja az 1 milliárd lejt, és emlékeztetett, hogy a Tarom állami légi társaság is veszteségesen működik immár több mint 15 éve.
A Blue Air flottája 2019-ben még 32 repülőgépből állt, jelenleg 13 gépe van, amelyek átlagosan 174 hellyel rendelkeznek, de a tél folyamán számuk ötre csökken, mert a többit vissza kell szolgáltatniuk a tulajdonosoknak. Tizenhét év alatt 32 millió utast szállítottak.
Augusztus elején a Wizz Air megbízott hálózati vezetője bejelentette, hogy a légitársaság három új járatot indít Bukarestből, további öt gépet telepít a román fővárosba, és készen áll arra, hogy átvegye a Blue Air utasait.
Evelin Jeckel – az Agerpres hírügynökség jelentése szerint – elmondta: az új gépekkel 17-re emelkedik a Wizz Air Bukarestben állomásoztatott repülőgépeinek száma. Újságírói kérdésre Evelin Jeckel elismerte: a bukaresti bővítésről azt követően született döntés, hogy a Blue Air kedden bejelentette romániai járatainak időszakos szüneteltetését.
(Borítókép: Nicolas Economou / NurPhoto / Getty Images)