Érdekes hír látott napvilágot a magyar székhelyű Wizz Airről

GettyImages-1436376201
2023.01.19. 06:28
A Ryanair vezére többek között arról is beszélt, hogy nem látja a recesszió jeleit, további emelkedések várhatók a repülőjegyárakban, ám a repülési kedvét ez sem veszi el az embereknek, valamint arról, hogy a magyarországi székhelyű Wizz Airt a Lufthansa vásárolhatja meg.

A Ryanair nem látja a recesszió jeleit – mondta Michael O’Leary vezérigazgató, rámutatva a januári rekordfoglalásokra és a brit kereslet élénkülésére. O’Leary megjegyezte, hogy a Ryanair, amely az utasok száma alapján Európa legnagyobb légitársasága, az elmúlt hétvégén több mint 2 millió foglalást vett fel, ami rekordot jelent.

A nagy kereslet oka, hogy az emberek aggódnak az egyre inkább dráguló jegyárak miatt, ami szerintem is így lesz, ezért igyekeznek korán lefoglalni jegyeiket a húsvéti és a nyári utakra

– vélekedett a Ryanair-vezér az Euronews szerint.

A Ryanair nagyon erős nyári szezont vár, arra számítanak, hogy a rövid távú légi járatok viteldíjai tovább növekednek, mivel a piacon továbbra is korlátozottak a légitársaságok kapacitásai.

A nyaralási kedv a magas infláció miatti gazdasági visszaesés ellenére is kitart, mert az emberek már nem tekintik luxusnak a nyaralást

– mondta O’Leary, aki szerint a Ryanair utasai máson spórolnak, hogy életben tartsák utazási terveiket.

Míg a Ryanair többet repül, mint a járvány előtt, a konkurens légitársaságok, például az easyJet, a British Airways és a Lufthansa, még mindig elmaradnak attól, ahol 2019-ben voltak. O’Leary szerint a magasabb kamatkörnyezetre való áttérés előnyt jelent a Ryanairnek a versenytársakkal szemben, mivel a legtöbb repülőgép az ő tulajdonában van. Az easyJet és a Wizz Air a flottájuk nagyobb részét lízingeli, ami felfelé nyomja a költségeiket. A jövőre nézve O’Leary megismételte előrejelzését, mely szerint az európai légi közlekedési ágazat az elkövetkező években további konszolidáció előtt áll.

Az Alitalia egyértelműen a következő három-négy hónapban a Lufthansához kerülhet, a TAP-et a BA–IAG veheti meg, az easyJetet pedig vagy a BA, vagy az Air France, vagy a kettő közösen veheti meg, ezután pedig a Lufthansa megveszi a Wizz Airt

– vélekedett Michael O’Leary.

(Borítókép: Michael O’Leary 2022. október 25-én. Fotó: Horacio Villalobos / Getty Images)