Verekedni kezdett egy magyar utas a Wizz Air járatán, 18 órát késett a repülő
A fapados légitársaság Dzsiddából Budapestre tartó járatának egyik magyar állampolgárságú utasa Kairó felett bántalmazni kezdte utastársát, majd a személyzet egyik tagját is megütötte – olvasható a Budflyer Facebook-oldalán.
A járat kapitánya ezért a gép azonnali divertálását rendelte el Egyiptom fővárosának repülőterére. A lekötözött rendbontó utast azonban csak több mint 2 órával a leszállást követően távolították el a gép fedélzetéről.
Időközben a járat személyzetének munkaideje a végéhez közeledett, így a repülőgép Budapest helyett Larnaca irányába indult tovább. Cipruson a nagyjából 220 fő, nagyrészt mekkai zarándoklaton részt vett, külföldi állampolgárságú utast buszokkal szállították Larnaca, illetve az onnan 50 kilométerre lévő Nicosia egyik szállodájába.
A gép végül az eredetileg tervezett 11:30-as felszálláshoz képest 3 óra késéssel kezdte meg útját Budapestre, ahol 16:30 előtt pár perccel szállt le. A három kontinensen át tartó utazás összesen 18 órás késéssel zárult.
Kérdéseinkkel megkerestük a Wizz Airt, hivatalos válaszukat változtatás nélkül közöljük:
„A Wizz Air megerősíti, hogy a 2023. 02. 04-én Dzsiddából Budapestre tartó, W6 2296 számú járata Kairóban megszakította útját, miután a járat egyik utasa agresszív viselkedést tanúsított az egyik utas és a személyzet egyik tagjával szemben.
A személyzet a Wizz Air biztonsági protokolljának megfelelően járt el, majd miután megfékezték az agresszív utast, megszakítva útjukat Kairóban, átadták a helyi hatóságoknak. A Wizz Air az érintett utasoktól elnézést kér a késésért és az esetleges kellemetlenségért, de a légitársaság számára minden esetben az utasok, illetve a személyzet biztonsága az elsődleges, így a velük szemben elkövetett agresszió minden lehetséges formájával szemben zéró toleranciát alkalmaz, és mind a szóbeli, mint a tettleges agresszió ellen szigorúan fellép.”