Egy sárga kör miatt kezdett bírósági csatározásba a Tesco és a Lidl
A sárga kör logó használata miatt csatározik a bíróság előtt két népszerű élelmiszerlánc. A Lidl német diszkontcég szerint a Tesco megsértette a védjegyet és a szerzői jogokat, míg a Tesco ellenkeresetet nyújtott be.
A problémát az okozza, hogy a Lidl fő logójában is ugyanaz a sárga kör szerepel, amelyet a Tesco Clubcard-rendszerének tagjai számára elérhető ajánlatok felsorolásához használ. A tárgyalást február 7-én kezdték meg a Londoni Legfelsőbb Bíróságon. Benet Brandreth, a Lidl jogi csapatának vezetője szerint a kereset középpontjában a Lidl alapvető márkájának védelme áll.
Eközben a Tesco jogi csapatának vezetője, Hugo Cuddigan szerint a Lidlnek a jogsértés megállapításához be kell mutatnia a bírónak, hogy „a sárga kör megalkotása elegendő művészi készséget és munkát igényel ahhoz, hogy a szerző saját szellemi alkotását képezze”, mert érvelése szerint ez nem így van.
A jogvita középpontjában a védjegybitorlás áll, és a Lidl által hivatkozott kulcsfontosságú védjegy a Lidl jól ismert logójának bejegyzett védjegye, amelyet a Lidl szöveggel ellátott védjegynek nevez
– mondta Cuddigan, hozzátéve, hogy a Tesco szerint a szó nélküli védjegy érvénytelen azon az alapon, hogy azt soha nem használták, nincs megkülönböztető képessége, és a szó nélküli védjegyek bejegyzésére irányuló minden egyes bejelentés rosszhiszeműen történt.
A meghallgatás várhatóan a jövő héten ér véget – írta Retail Gazette.
(Borítókép: Loic VENANCE / AFP)