Öt légitársaság perelte be a holland kormányt
Hollandia úgy tervezi, éves szinten 500 ezerről 440 ezerre csökkentené az induló járatok számát – közölte a BBC.
A kormány úgy fogalmazott: a zajszennyezés elleni küzdelmet helyezi előtérbe, és egyensúlyt akar teremteni a nagy repülőterek gazdasági előnyei és az egészséges lakókörnyezet között.
Az adatok alapján ugyanis a légi közlekedés a globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 2,4 százalékáért felelős. Ezek a gázok felmelegítik a légkört, hozzájárulva a globális felmelegedéshez és az éghajlatváltozáshoz.
PÉNTEKEN A KLM LÉGITÁRSASÁG BEJELENTETTE, HOGY NÉGY MÁSIK LÉGITÁRSASÁGGAL EGYÜTT PERT INDÍT A KORMÁNY TERVEI ELLEN.
A társaságok közleményükben azt írták: bíznak abban, hogy úgy tudják csökkenteni a zajszintet és a szén-dioxid-kibocsátást, hogy közben fenn tudják tartani a Schipholról induló és az oda érkező több millió utas és több tonna áru akadálymentes szállítását.
Egyre nagyobb gond a környezetszennyezés
A légi közlekedési ágazat világszerte küzd a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével, számos kezdeményezés indult a zöldebb üzemanyagok fejlesztésére.
„A légi közlekedési iparág a nulla nettó CO2-kibocsátás elérését tűzte ki célul. Ezt elsősorban a fenntartható repülőgép-üzemanyagok és az új technológiák révén érhetik el. A járatszámok csökkentése azonban nem jelent valódi megoldást”
– mondta a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szóvivője a BBC Newsnak.
A múlt héten a Royal Society tudósai arra figyelmeztettek, hogy az éghajlatbarát repülés továbbra is elérhetetlen, mivel jelenleg nincs alternatívája a repülőgép-üzemanyagnak. A repülések iránti kereslet viszont várhatóan nőni, fog annak ellenére, hogy a globális felmelegedés egyre nagyobb veszélyt jelent a bolygónkra.
Egyes környezetvédők szerint különböző adókat kéne kivetni a repülésre, ezzel lehetne visszaszorítani az utasok számát.