Egy város, ahol csupa jó dolog történt az ingyenes parkolás eltörlésével
További Külföld cikkek
- Meghalt John Prescott
- Szardínián köthetnek ki a Donald Trump által elüldözött amerikaiak
- Gigantikus pert akasztanak a Netflix nyakába a Jake Paul–Mike Tyson-meccs miatt
- Kiszivárgott egy titkos orosz dokumentum, így osztaná fel a Kreml Ukrajnát a háború után
- Bombaciklon sújtott le az Egyesült Államokra, többen meghaltak
Bécsben 2022. március 1-jén vezették be az új, egységes parkolási rendszert. Ezzel megakadályozták azt is, hogy a fizetőövezet határán túlzsúfolt parkolók legyenek. Korábban az is sok gondot okozott az osztrák fővárosban, hogy a lakosok nem találtak szabad parkolóhelyet az ingázók miatt.
A fizetős parkolás kiterjesztésével csaknem duplájára nőtt a parkolóhely-gazdálkodás alá vont terület nagysága.
Egy év elteltével a városvezetés kiértékelte az egységes parkolási rendszer hatásait, az intézkedés következményeit. „Azzal, hogy kivétel nélkül egész Bécsre kiterjesztettük a fizetős parkolást, rengeteg hely szabadult fel a közterületeken, és csökkent az ingázók és a parkolóhelyre vadászók miatti forgalom is. Ezzel újabb mérföldkövet teljesítettünk a klímavédelem terén” – mondta Ulli Sima mobilitásért felelős városi tanácsnok.
A külső kerületekben óriási változások következtek be
A fizetős parkolás kiterjesztése különösen a külső kerületekben, Floridsdorfban, Donaustadtban és Liesingben hozott változást, de Hietzing is a nagy nyertesek közé tartozik. Floridsdorfban például
a Strebersdorfi pályaudvar környékén 98,1 százalékról 29,6 százalékra csökkent a parkolóhelyek kihasználtsága,
a nem bécsi rendszámú autók aránya pedig kétharmaddal.
Indulhat a zöldítés
Mindeközben a kerület lakossága öt százalékkal nőtt. Donaustadtban átlagosan 60 százalékkal csökkent a parkolóhelyek kihasználtsága, a nem bécsi rendszámú autók aránya pedig 70 százalékkal. Míg egy évvel ezelőtt a parkolóautók 20 százaléka jött a fővároson kívülről, addig mostanra ez az arány 6,2 százalékra csökkent. Liesingből elsősorban a más tartományokból érkező autók tűntek el a fizetős parkolás kiterjesztésével, itt 89 százalékkal csökkent az arányuk.
A felszabadult területeket a kerületek zöldítésre szeretnék használni, illetve a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak adják át.
Floridsdorfban a klímaváltozásnak ellenállóvá teszik a Schleifgassét – 18 újfával és 450 négyzetméternyi újonnan létesített zöldfelülettel – és kiszélesítik a járdát az Anton-Böck-Strassén, amit szintén kizöldítenek. Donaustadt a felszabadult területet a kerékpáros infrastruktúra bővítésére használja majd. Itt kerületszerte összesen 16 kilométernyi új kerékpárút épül a következő hónapokban.
A parkolásból befolyt bevételt a város a közösségi közlekedés fejlesztésére fordítja – közölte az Eurocomm-PR Budapest, Bécs külképviseleti irodája.