Felfedték a görög vasúti tragédia okait
A független hatóság jelentésében megállapította, hogy a pályavasutakat üzemeltető görög állami vasúttársaság (OSE)
személyzeti képzése szakszerűtlen, nem megfelelő.
Az RAS szerint nem volt bizonyítható, hogy az érintett szektor közlekedési személyzete, amelyhez a balesetben érintett állomásvezető is tartozott, megkapta volna „a szükséges elméleti és gyakorlati képzést"
A megállapított súlyos működési hibák miatt
a vasútfelügyelet egyoldalúan sürgősségi döntések meghozásáról döntött
a vasúti törvény megsértésére utaló súlyos jelek miatt – áll a RAS közleményében. A görög kormányokat az elmúlt években sorra érte az a vád, hogy elhanyagolták a vasúthálózat fejlesztését. A szakszervezeti vezetők már korábban felhívták a figyelmet a problémákra, elsősorban a jelzőrendszer hiányosságaira. Az országban tízezrek sztrájkoltak a baleset miatt.
Mint ismert, egy személyvonat és egy tehervonat február 28-én, a Larisza közelében fekvő Tempénél frontálisan ütközött, ötvenhét ember halt meg, többségükben fiatalok. A két vonat az ütközés előtt több kilométert tett meg ugyanazon a vágányon, anélkül, hogy bárkit is riasztottak volna.
A katasztrófa után a lariszai állomásfőnököt előzetes letartóztatásba helyezték, miután elismerte a felelősségét a balesetben. A férfi ellen gondatlanságból elkövetett többrendbeli emberölés miatt indult eljárás.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.