Közel 300 százalékkal megugrott a paradicsom ára Indiában

2023.07.09. 17:24
Száműzik a paradicsomot az indiai McDonald’sok, miután a zöldség majd 300 százalékkal megdrágult. Nem csak a nagyvállalatnak kellett lemondania az alapterméknek számító zöldségről.

Az indiai konyha alaptermékének számító paradicsom ára egy hónap alatt 288 százalékkal ugrott meg. Pénteken 140 rúpiát kértek el kilogrammonként. Ez az összeg átváltva majdnem 2 dollárral egyenlő, ami rendkívül magas nagykereskedelmi árnak számít – számolt be a napi.hu a Reuters hírügynökség alapján.

A kiskereskedelmi árak ennél csak még magasabbak, így az embereknek is vissza kellett fogniuk fogyasztásukat. Az indiai kormány főként az időjárást okolta a kialakult helyzetért, mivel az esős évszak okozta monszunesőzések jelentősen megzavarták a szállítást és az elosztást. 

A legnagyobb erőfeszítéseink ellenére sem tudunk megfelelő mennyiségű paradicsomot beszerezni, amely megfelelne a szigorú minőségi előírásoknak

– magyarázta Újdelhi két legnagyobb McDonalds-üzlete is.