A svédeknek elegük van abból, hogy összetévesztik őket Svájccal
További Külföld cikkek
- Korlátozzák a turizmust a világ egyik legnépszerűbb utazási célpontjánál
- Az utolsó kórház is bezárta kapuját a Gázai övezet északi részén
- Az Egyesült Államoknak adja ki Montenegró Do Kvont, a dél-koreai „kriptokirályt”
- Észtország haditengerészeti műveletet indított, de a NATO sem lacafacázik
- Videón, ahogy agyba-főbe vernek, rugdosnak egy megbilincselt rabot
Úgy látszik, néhány ember nem tudja megkülönböztetni a két európai országot egymástól. Ez egyrészt a minimálisan hasonló elnevezésük miatt lehet, másrészt azért, mert mindkét ország zászlaján egy kereszt díszeleg.
A svéd turisztikai ügynökség videója ezért egyszer és mindenkorra rendet akar tenni fejekben. A VisitSweden például azt javasolja a svájci kollégáknak, hogy a marketing során mindkét ország ragaszkodjon a jól elkülöníthető témákhoz, a jövőbeli tévedések elkerülésének érdekében. A svédek szerint csak Svájc beszéljen a bankokról, az órákról és az LSD-ről (amit egy svájci vegyész alkotott meg), viszont jávorszarvasokkal, jégfürdőkkel és a tradicionális húsgolyóval csak Svédország kampányoljon a potenciális turistáknál.
Ideje, hogy a napnál is világosabban elkülöníthetők legyenek nemzeteink
– hangzik el a videóban.
A vizuális anyaghoz egyébként egy hosszú összehasonlító cikk is készült, ami a két országot hivatott népszerűsíteni az utazóknak. A marketing iromány pedig olyan megállapításokat tartalmaz mint: amíg Svájcban elképesztő LED fényshowkat láthatnak a kíváncsi szemek, addig Svédországban a fények játékát maga a természet szolgáltatja, az Északi-fény formájában.
A híres „svájci” bútoráruházbrandről, az Ikeáról és a „svéd” Milka-csokiról azonban egy szó sem esik benne.
A VisitSweden álláspontja szerint Svájcnak is hangsúlyoznia kell ezeket a különbségeket saját felületein.
Minden tévedés elkerülhető, hogyha mindkét ország turisztikai ügynöksége kitart a javasolt elhatárolások mellett, és csak ezek alapján kommunikál a külvilággal
– áll a humoros hangvételű közleményben.
Amennyiben azt gondolnánk, hogy a két országot még az angol neveik (Sweden és Switzerland) alapján sem olyan egyszerű összetéveszteni, akkor érdemes felidézni néhány esetet ennek cáfolatára.
A skandináv és az alpesi ország nevei nem csak a turisták fejében keverednek össze rendszeresen. Nagyjából fél évtizeddel ezelőtt a New York-i Értéktőzsde például úgy üdvözölte a Spotify tőzsdére lepését, hogy a Wall Street 11. szám alatt található épületükre kitettek egy svájci lobogót.
A kedves gesztus szépséghibája csak az volt, hogy a zenestreamelő-szolgáltatást egy svéd cég üzemelteti.
Az üzleti élet mellett, néha még a világ vezetői is beleesnek ebbe a hibába. A tavalyi NATO-csúcson az Egyesült Államok elnöke, Joe Biden – amikor Svédország katonai szövetséghez való csatlakozásával kapcsolatban válaszolt újságírói kérdésekre – szintén összetévesztette a két országot. Ezt a történést egyébként a VisitSweden is megemlíti az itt megtekinthető videóban.