Az egyik kiskereskedelmi lánc polcairól eltűnnek a PepsiCo termékei
A Pepsi mellett a Lay’s chipsek, a Doritos termékek, a Lipton teák és a Quaker gabonapelyhek tűnnek el a spanyol, a francia, olasz és belga boltok polcairól. Több mint 9000 boltot érintenek a szankciók – írja az Euronews.
A PepsiCo közleményében azt írta, hogy „már hónapok óta tárgyalásokat folytat a Carrefourral, és továbbra is jóhiszeműen együttműködnek annak érdekében, hogy termékeik elérhetők legyenek”.
A Cheetos, a Mountain Dew és a Rice-A-Roni mögött álló vállalat már hét egymást követő negyedévben két számjegyű áremelést hajtott végre, legutóbb a július–szeptemberi időszakban 11 százalékkal.
A profitja nőtt, bár a magasabb árak visszavetették az eladásokat, mivel az emberek az olcsóbb termékekre tértek át. A PepsiCo azt is elmondta, hogy a kényelem és az adagok szabályozhatósága iránti fogyasztói igények kielégítése érdekében csökkentette a csomagok méretét.
Úgy gondolom, hogy a fogyasztók jelenleg szelektívebbek
– mondta Hugh Johnston, a PepsiCo pénzügyi igazgatója októberben a befektetőknek.
A New York állambeli vállalat szerint az áremelkedéseknek enyhülniük kell, és nagyrészt az inflációhoz kell igazodniuk, amely világszerte jelentősen csökkent, mióta a Covid–19-világjárvány idején a beszállítói láncok beszűkültek, majd az orosz–ukrán háború az árakat az egekbe szöktette.
A pénteken közzétett számok szerint azonban az Európai Unió 20, euróval fizető országában decemberben 2,9 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel hét egymást követő havi csökkenés után ismét nőttek.
Az élelmiszerek és alkoholmentes italok ára a márciusi 17,5 százalékos emelkedésről mérséklődött a 20 országot magában foglaló euróövezetben, de novemberben még így is 6,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
A PepsiCo a gabona és az étolaj magasabb költségeire hivatkozott az áremelkedés kapcsán.