Nincs egyetértés Olaszországban a sebességkorlátozás miatt
Az érintett minisztérium szombaton közleményt adott ki szombaton arról, hogy kész rendelettel felülírni a polgármester lépését, ugyanis – mint írták – egyensúlyt akarnak teremteni a biztonság és az ésszerűség között.
A városokban előírt ötven kilométeres sebességhatár további csökkentése a balesetveszélyes közlekedési pontokon indokolt, de nem általánosan, mert kevés előnnyel jár, és csak „bosszantja” az autósokat − szögezte le a tárca.
Bologna polgármestere, Francesco Lepore a baloldali Demokrata Párt (PD) politikusa kedden az olasz városvezetők közül elsőként vezette be a 30 kilométeres sebességkorlátozást, amely alól csak a főútvonalak kivételek. A rendőrség ott ezt követően naponta több tucatnyi bírságot szabott ki a gyorshajtókra. Az intézkedés miatt pénteken utcai demonstráció volt a városban.
Matteo Salvini szintén pénteken a közösségi oldalán egy videóban gúnyt űzött a polgármester döntéséből.
Francesco Lepore érvényt akar szerezni a madarak azon jogának, hogy csicsergésüket ne nyomja el járműzaj, de nem veszi figyelembe több százezer, munkába igyekvő vagy járművel dolgozó ember jogát. Nem a környezetvédelmet szolgálja, ha megbírságolnak valakit azért, mert óránként 36 kilométeres sebességgel halad
− mondta a miniszter az MTI híradása szerint.
Matteo Salvini hozzátette, hogy szerinte a polgármester „ideológiai alapú, értelmetlen döntést hozott”.
Francesco Lepore erre úgy reagált, hogy a jobboldal támadást indított ellene. A minisztérium korábbi előírásai, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és az ENSZ is a városi sebességcsökkentést sürgetik a halálos közúti balesetek csökkentésére − jegyezte meg.