A vegyipar ihatja meg a levét a vörös-tengeri lövöldözéseknek?
Egyre komolyabb ellátási zavarok adódnak a Vörös-tengeren a háborús konfliktusok miatt, ami a vegyipari termékek szállítását illeti, melyet már a német gazdaság is kezd megérezni.
Ez leginkább a termelés szándékos visszafogásában mutatkozik meg, aminek a vásárlók ihatják meg a levét.
Az Európába irányuló, az autóalkatrészektől és gépészeti berendezésektől kezdve a vegyi anyagokig és játékokig terjedő fontos ázsiai import jelenleg hosszabb ideig tart, mivel a jemeni húszik támadásait követően a konténerszállítók a Vörös-tengeren és a Szuezi-csatornán keresztül Afrikába irányították át a hajókat − írja az Economx.
Az ukrajnai háború és a járványok által okozott káosz és ellátási zavarok lassan már megszokottak lesznek a német iparban, de a kereskedelmi szférában még nem annyira lehetett érezni a negatív hatásokat. Eddig. A Tesla berlini gyára az egyik legnagyobb áldozata a kereskedelem visszaesésének.
A német vegyipar a harmadik legnagyobb iparág, mely az Európán kívüli importját főleg Ázsiából szerzi be.
Ott dolgozók szerint jelenleg háromszor annyi erőfeszítésébe kerül a beszerzési részlegnek bármit is importálni a háborús konfliktusok miatt.
Az egyik német ipari vállalat például csökkentette a mosogatógép- és WC-tabletták gyártását, mert nem tud elegendő trinátrium-citrátot, valamint szulfaminsavat és citromsavat beszerezni. A problémát úgy próbálják elhárítani, hogy inkább a légi szállítást választják a vízi helyett, de ettől még a helyzetük nehéz, mert bizonyos vegyi anyagokat tilos repülővel szállítani.