A Netflix eltörli legolcsóbb reklámmentes csomagját
A Netflix vezetői kedden beszámoltak a befektetőiknek, hogy eltörlik a legolcsóbb, hirdetésmentes Basic előfizetésüket néhány olyan országban, ahol reklámokkal támogatott csomagok is elérhetőek.
Ez Kanadával és az Egyesült Királysággal kezdődik majd az idei második negyedévben – írja a The Verge.
Így a 15,49 dolláros előfizetés lesz a legolcsóbb reklámmentes csomag a streamingszolgáltatónál ezekben az országokban. Magyarországon a Netflix díjcsomagok ára 2490 forint és 4490 forint között van havonta.
A befektetőknek adott videóinterjúban Greg Peters társ-vezérigazgató elmondta, hogy a hirdetéssel támogatott csomag jelenleg 23 millió havi aktív felhasználónál tart. Kiemelte azt is, hogy szeretnék a szolgáltatást vonzóbbá tenni a tavalyihoz hasonló fejlesztésekkel.
A Netflix azt is bejelentette, hogy 2023 utolsó negyedévében 13,1 millió előfizetővel bővültek, így világszerte 247 millióra emelkedett az előfizetőik száma.
Az előfizetők száma földrajzi bontásban elérte
- az Egyesült Államokban és Kanadában a 80,13 milliót,
- az EMEA-régióban (Európa, Földközi-tenger, Közel-Kelet) a 88,1 milliót,
- Latin-Amerikában a 46 milliót,
- Ázsia és a csendes-óceáni térségben pedig 45,34 millióig jutott.
A Netflix szolgáltatása rengeteg új funkcióval is bővült az évek alatt, a 4K streamekkel és a játékpiacra való betöréssel, ugyanakkor megjegyezték, hogy ez nem lesz mindig ingyenes.
Ahogy beruházunk a Netflixbe és fejlesztjük azt, időnként megkérjük tagjainkat, hogy fizessenek egy kis pluszt
– közölték.
A vállalat azt is bejelentette, hogy megszerezte a Monday Night Raw és más WWE-műsorok jogait, ami mérföldkövet jelent a sportágak (vagy legalábbis a sportokhoz kapcsolódó viteldíjak) lineáris tévézésről a streamingre való átállásában. 18 Oscar-jelölésével a Netflix minden stúdiót megelőzött, még a Megfojtott virágokat felvonultató, 13 jelölést begyűjtő Apple-t is.