Felszállás előtt szúrta ki az utas, hogy csavarok hiányoznak a szárnyból
További Külföld cikkek
- Harminckét ember meghalt egy buszbalesetben Brazíliában
- Legalább 13 ember meghalt Nigériában, amikor tömegverekedés alakult ki a karácsonyi adományok elosztása miatt
- Terror Magdeburgban: egy kilencéves gyerek is a támadás áldozata
- Hatvan év után végleg kivonul az egyik legnagyobb európai ország Csádból
- Fidesz−KDNP EP-delegációja: A fizikai bántalmazás nem fér be a véleménynyilvánítás szabadságának keretei közé
Phil Hardy Manchesterből indult egy New York-i kirándulásra, amikor észrevette, hogy négy csavar helye üresen tátong a szárnyon. Tapasztalt utazóként nem esett kétségbe, barátnőjére tekintettel azonban szólt a légiutas-kísérőnek. Az ő jelzésére a Virgin Atlantic járatának kapitánya azonnal megszakította a felszállási előkészületeket – írta a New York Post.
A járatot törölték – erősítette meg a légitársaság képviselője a Business Insidernek. Közölte, hogy az Airbus A330 „elővigyázatosságból” műszaki ellenőrzésen esett át.
A Virgin alternatív járatokon végül eljuttatta utasait a célállomásra – írta az Independent.
A hiányzó csavarok nem jelentettek biztonsági kockázatot – állítja a légitársaság helyi főmérnöke.
Január 5-én – mint emlékezetes – az oregoni Portlandből indult Ontarióba az Alaska Airlines egyik gépe. Röviddel a felszállás után azonban visszafordulni kényszerült, mert kiszakadt az egyik ajtaja. Mint utólag kiderült: éppen négy rögzítőcsavar hiányzott belőle.
A gépen 174 utas és hatfős legénység utazott, de csodával határos módon senki sem sérült meg a gépen. A baj azonban sokkal nagyobb lehetett volna, ha az ajtó nagyobb utazómagasságon szakad ki.
„A négy csavar hiánya nem veszélyeztette a biztonságot”
Kétségtelenül ijesztő az utasok számára, a hiányzó rögzítőelemek azonban nem veszélyeztették a repülés biztonságát – tart ki álláspontja mellett a mostani incidens kapcsán a Virgin Airlines illetékese. Neil Firth szerint a panel csak a repülő aerodinamikai tulajdonságait javítja.
Mindegyik panel 119 rögzítőelemet tartalmaz, így a szárny szerkezeti épségét vagy teherbírását nem befolyásolta, és a repülőgép üzembiztos volt
– közölte a mérnök.
A New York-bound Virgin Atlantic flight was canceled just moments before takeoff last week when an alarmed passenger said he spotted several screws missing from the plane’s wing. pic.twitter.com/YCt9smp48R
— Citizen Free Press (@CitizenFreePres) January 22, 2024
Arra azonban nem adott választ, hogy amennyiben 115 rögzítés is elég a biztonságos repüléshez, miért tervez a gyártó 119-et.
A légitársaság mindenesetre elnézést kért az utasoktól, közleményében pedig tudatta, hogy az A330 az elővigyázatosságból elvégzett panelcserét követően ismét szolgálatba állt.
Kényszerleszállások
A közelmúltban az Alaska Airlines megmenekült Boeingja indulás után azonnal leszállásra kényszerült.
Négy csavar hiányzott az ajtódugóról, emiatt az ajtó kiszakadt – derítette ki példás gyorsasággal a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Felügyelet.
Az incidens arra késztette a Szövetségi Légi közlekedési Igazgatóságot, hogy a földre parancsolja az összes Boeing 737 Max 9 repülőgépet a hiba kiderítéséig és elhárításáig.
Január 7-én szintén a Virgin Atlantic Airbus A330-asa kényszerleszállást hajtott végre, miután füst töltötte be a pilótafülkét. Szintén Manchesterből indult, de Barbadosra. A gép biztonságosan ért földet, a légitársaság pedig – részletezés nélkül – műszaki problémára hivatkozott.
(Borítókép: A Virgin Atlantic Airbus A330-as repülőgépe a londoni Heathrow repülőtéren. Fotó: Chris Ratcliffe / Bloomberg / Getty Images Hungary)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.