Megdőlt a bizalom: biztonsági válsággal küzd a Boeing
További Külföld cikkek
- A saját otthona előtt lőttek agyon egy tiktokos influenszert Bagdadban
- Megkezdődött a világ legnagyobb repülőterének építése: 13 ezer milliárd forintba kerül
- Veszélyes világjárvány lehet a küszöbön, a megbetegedések száma csaknem megduplázódott
- Bizarr dologra hivatkozott az orvos, aki lefeküdt a saját pácienseivel
- Hibás egy légitársaság foglalási rendszere, ezért kisgyereknek hiszik a 101 éves asszonyt
Többek között lehulló alkatrészek, kiszakadó vészkijáratpanel miatt kialakult bizalmi válságot kénytelen kezelni a Boeing. A vállalat azóta küzd a szabályozó hatóságok, a légitársaságok és az utasok megnyugtatásáért, hogy egy vadonatúj 737 Max 9 típusú repülőgép a múlt hónapban kényszerleszállást hajtott végre.
Mint ahogy azt korábban már megírtuk, egyre több és nagyobb problémák fordulnak elő a Boeing típusú repülőgépekkel, melyek gyártása egy időre szünetelt is.
Az Alaska Airlines járatán történt drámai incidens – amely miatt 171 Max 9-es repülőgépet kellett több hétre használaton kívül helyezni – a Boeing számára a legnagyobb biztonsági válságot idézte elő azóta, hogy 2018-ban és 2019-ben két Max 8-as repülőgépe is lezuhant, amelyekben 346 ember vesztette életét.
Egyáltalán nem repülnék Max repülőgéppel. Dolgoztam a gyárban, ahol ezeket építették, és láttam, hogy az alkalmazottak milyen nyomás alatt voltak, hogy mielőbb elkészüljenek a gyártással. Próbáltam elérni, hogy még az első baleset előtt leállítsák őket
– mondta az LA Timesnak Ed Pierson, a Boeing 737-es programjának korábbi vezetője.
Pierson, aki 2018-ban távozott a Boeingtől, és jelenleg a Foundation for Aviation Safety ügyvezető igazgatója, aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a szabályozó hatóságok a múlt héten engedélyezték a Max 9-es repülőgép újraindítását.
Bár a Boeing ragaszkodik ahhoz, hogy az elmúlt években lépéseket tett a biztonsági és minőségi folyamatok megerősítésére, vezérigazgatója, Dave Calhoun szerdán elismerte, hogy a vállalatnak „még több tennivalója van”, miközben megpróbálja helyrehozni hírnevét.
Azt mondanám a családomnak, hogy kerüljék el a Maxot
– mondta szintén az LA Timesnak Joe Jacobsen mérnök is, aki 1995-ig egy évtizedig a Boeingnél dolgozott. A Boeing nem kívánta kommentálni Pierson megjegyzéseit – írja a The Guardian.