Meghalt az egykori Boeing-alkalmazott, aki hadjáratot indított a cég ellen
További Külföld cikkek
- Harminckét ember meghalt egy buszbalesetben Brazíliában
- Legalább 13 ember meghalt Nigériában, amikor tömegverekedés alakult ki a karácsonyi adományok elosztása miatt
- Terror Magdeburgban: egy kilencéves gyerek is a támadás áldozata
- Hatvan év után végleg kivonul az egyik legnagyobb európai ország Csádból
- Fidesz−KDNP EP-delegációja: A fizikai bántalmazás nem fér be a véleménynyilvánítás szabadságának keretei közé
A 62 éves Barnett halálát a halottkém jelentése szerint „önkezűleg okozott” sérülés okozta március 9-én. A rendőrség nyomozást rendelt el – írja a BBC. Barnett 2010-től minőségügyi vezetőként dolgozott a 787 Dreamliner modern utasszállító repülőgépet gyártó North Charleston-i üzemben.
A férfi 2019-ben azt mondta a BBC-nek, hogy a gyártósoron dolgozó munkásokon akkora volt a nyomás, hogy szándékosan nem megfelelő minőségű alkatrészeket szereltek a repülőgépekbe. Azt is elmondta, hogy súlyos problémákat tárt fel az oxigénrendszerekkel kapcsolatban, ami a gyakorlatban azt jelentheti, hogy négyből egy légzőmaszk nem működne megfelelően vészhelyzetben.
Mint felidézte, nem sokkal a dél-karolinai gyárban való munkája megkezdése után aggódni kezdett, amiért az új repülőgépek gyártásának siettetése a biztonság rovására ment. Állítása szerint a dolgozók nem követték az alkatrészek nyomon követésére szolgáló eljárásokat, így a hibás alkatrészek eltűnhettek.
Állítólag egyes esetekben a dolgozók a selejttárolókból is kivették a nem megfelelő alkatrészeket, és beépítették azokat a készülő repülőgépekbe, csak hogy azok időre elkészülhessenek.
Barnett közölte a BBC-vel, hogy ő figyelmeztette a vezetőket az aggályaira, de nem történt semmilyen intézkedés. A Boeing tagadta a férfi állításait. Az amerikai szabályozó hatóság, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) 2017-es felülvizsgálata azonban helyt adott Barnett néhány aggályának. Megállapította, hogy 53 „nem megfelelőnek” minősített alkatrész ismeretlen helyen volt a gyárban, és azokat elveszettnek tekintették.
A Boeinget javító intézkedések végrehajtására szólították fel. Az oxigénpalackok kérdésével kapcsolatban a vállalat azt mondta, hogy 2017-ben azonosított néhány olyan, a beszállítótól kapott oxigénpalackot, amelyek nem megfelelően működtek. Azt azonban tagadta, hogy ezek közül bármelyiket ténylegesen fel is szerelték volna a repülőgépekre.
John Barnett nyugdíjba vonulása után hosszan tartó pereskedésbe kezdett a Boeing ellen. Azzal vádolta a céget, hogy az általa jelzett problémák miatt szabotálni kezdték a karrierjét – a vádakat a Boeing visszautasította.
Halála idején Barnett úr Charlestonban tartózkodott, ahol az üggyel kapcsolatos jogi meghallgatásokon vett részt. A múlt héten hivatalos vallomást tett, szombaton pedig további kihallgatások vártak volna rá. Amikor nem jelent meg a megbeszélt időpontban, először a szállodájában keresték, majd nem sokkal később a szálloda parkolójában lévő teherautójában.
A Boeing közleményt adott ki, melyben azt mondta, sajnálják Barnett halálát, és részvétet nyilvánítottak családja és barátai felé.
Sorozatos problémák a Boeing-nél
A Boeing és fő beszállítója, a Spirit Aerosystems gyártási szabványait jelenleg is vizsgálják az egyre nagyobb problémává váló minőségi hanyatlás miatt. Mint megírtuk, a Boeing repülőgépei az utóbbi időkben többször teremtettek életveszélyes helyzeteket, és szinte rendszeresen kellett kényszerleszállást végrehajtaniuk, például egy kiszakadt ablak miatt.
Egy másik, vadonatúj 737 Max 9 típusú repülőgépnek menet közben az ajtaja szakadt ki. Az esetet követő vizsgálat alátámasztotta a bizalmat a MAX 9-esek újbóli repüléséhez, de mindaddig nem bővíthető ezek gyártása, amíg a Boeing nem javítja ki a minőség-ellenőrzési problémákat. A Boeing számára mindez a legnagyobb biztonsági válságot idézte elő azóta, hogy 2018-ban és 2019-ben két Max 8-as repülőgépe is lezuhant, amelyekben 346 ember vesztette életét.
Februárban újabb problémát találtak a Boeing 737 Max repülőgépek gyártásakor, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy átalakítson mintegy 50, még le nem szállított gépet. Ed Clark, a Boeing–737-es programjának vezetője nemrég azonnali hatállyal távozott a cégtől, a Ryanairnek pedig járatokat kellet törölnie a Boeing gépek megbízhatatlansága miatt. Legutóbb március 11-én történt újabb életveszélyes eset a Boeing háza táján, mikor 24 ember megsérült a 787–9 Dreamliner műszaki hibája miatt.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.