Rájár a rúd a repülő társaságokra, egyre gyakoribb a repülők meghibásodása
További Külföld cikkek
- Egy szakértő nem zárja ki, hogy Donald Trump nukleáris fegyvert adna Ukrajnának
- Meghalt John Prescott
- Szardínián köthetnek ki a Donald Trump által elüldözött amerikaiak
- Gigantikus pert akasztanak a Netflix nyakába a Jake Paul–Mike Tyson-meccs miatt
- Kiszivárgott egy titkos orosz dokumentum, így osztaná fel a Kreml Ukrajnát a háború után
A United Airlines San Franciscóba tartó járata kénytelen volt a levegőben megfordulni és visszatérni Frankfurtba, miután egy elromlott WC-ből ürülék folyt az utastérbe, amely bűzös szagot árasztott. Mint azt korábban megírtuk, hasonló eset miatt a Frontier Airlines egyik járatát ürítették ki szerdán.
A United Airlines 59-es járata egy órával a Kaliforniába tartó 11 óra 30 perces útja elején járt, amikor a Boeing 777–300ER típusú gép kapitánya úgy döntött, hogy a legjobb megoldás, ha visszatér Németországba, ahelyett, hogy tovább repülne az Atlanti-óceánon át – írja a Daily Mail.
A FlightAware szerint a gép rövid ideig az Északi-tenger felett, Angliától keletre keringett, amíg a személyzet mérlegelte a lehetőségeket. A technikusok nem tudtak azonnali megoldást találni a problémára.
A szag nem sokkal a felszállás után áthatotta az egész repülőgépet.
A mindössze hétéves repülőgép két órával a felszállása után már vissza is ért a földre Németországban.
Március 29-én, pénteken a United 59-es járata visszatért Frankfurtba, miután karbantartási probléma merült fel a repülőgép egyik mosdójával kapcsolatban. Az utasok Frankfurtban szállodai elhelyezést kaptak éjszakára és másnapra átfoglalták őket egy másik, San Franciscóba tartó járatra – áll a United közleményében.
Az incidens ugyanazon a napon történt, amikor a United Airlines San Franciscóból Párizsba tartó másik járatát is át kellett irányítani, miután a Boeing repülőgép hajtóműproblémákat szenvedett.
A 990-es járatnak, egy Boeing 777–200-asnak a denveri nemzetközi repülőtéren kellett leszállnia, miután a személyzet az egyik hajtóművel kapcsolatos problémát jelentett.
A United közleményében azt írta, hogy a járat biztonságosan landolt, és mind a 273 utas és a 12 fős személyzet leszállt.
Szintén pénteken a United Airlines Boeing 787-es járata kényszerleszállásra kényszerült, miután a szélnyírás megsérült a fedélzeten tartózkodó utasoknál, mivel a pilóta attól tartott, hogy kifogy az üzemanyag.
A Tel-Avivból Newarkba tartó járatot a New York-i Stewart nemzetközi repülőtérre irányították át a jelentett „rendkívüli turbulencia” miatt.
A Boeing 787-es gép fedélzetén 312 utas tartózkodott, közülük hét embert szállítottak kórházba kisebb sérülésekkel.
További 15 utast a helyszínen kezeltek a repülés során szerzett sérülésekkel – közölte a New Windsor EMS.
A kényszerleszállást kiváltó rendkívüli turbulenciát „erős szél” okozta.
Egy másik, szintén a United Airlines által üzemeltetett Boeing repülőgépet két héttel azután helyeztek földre, hogy leszállás után kiderült, hogy hiányzik egy panel.
A Boeing 737-824-es típusú gép a hiányzó alkatrész ellenére az oregoni Medford repülőtéren landolt, sérülésekről nem érkezett jelentés.
Néhány nappal a hiányzó alkatrésszel rendelkező gép földre helyezése előtt egy másik Boeing-gépnek le kellett szállnia, miután a futóműből hidraulikafolyadék szivárgott ki a repülés közben.
A kényszerleszállás akkor történt, amikor a San Francisco felé tartó 777-300-as repülőgép Sydneyből indult, és a futóműből folyadék szivárgott.
Miután az Alaska Airlines járatán az ajtódugó felrobbant, a nyomozók szerint a Boeing egyik üzemében végzett javítási munkálatok után hiányoztak a panelt a helyén tartó csavarok.
A szövetségi szabályozó hatóságok ezután korlátozták a 737-esek gyártását, és a Boeing létesítményeiben végzett ellenőrzés után egy sor problémát találtak.
Az igazságügyi minisztérium bűnügyi vizsgálatot indított az incidenssel kapcsolatban, a nyomozók felvették a kapcsolatot az utasokkal, mondván, hogy bűncselekmény áldozatai lehettek.
A folyamatos problémák miatt a Boeing vezérigazgatója, Dave Calhoun közölte, hogy a válság nyomán végrehajtott vezetőségi tisztújítás keretében az év végén lemond.
Calhoun, valamint az igazgatótanács elnöke és a kereskedelmi légitársaságok üzletágának vezetője is távozik.
Mindez azután történt, hogy a Boeing informátorát, John Barnettet hét évvel a nyugdíjba vonulása után holtan találták egy dél-karolinai szálloda parkolójában a teherautójában.
A 62 éves Barnettet egy dél-karolinai szálloda parkolójában találták meg a teherautójában, hét évvel azután, hogy a Boeingnél eltöltött 32 éves karrierje után nyugdíjba vonult.
Barnett halála egy feljelentő per során következett be, amelyben azt állította, hogy a nyomás alatt álló munkások szándékosan nem megfelelő minőségű alkatrészeket szereltek a repülőgépekbe a szerelőszalagon.
Barnett azt állította, hogy a másodosztályú alkatrészeket szó szerint a selejttárolókból vették ki, mielőtt a késedelmek elkerülése érdekében beépítették volna a készülő repülőgépekbe.
Az FAA 2017-es felülvizsgálata helyt adott egyes aggályainak, és a Boeinget intézkedések meghozatalára kötelezte.
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) 2017-es felülvizsgálata megerősítette Barnett néhány aggályát, többek között megállapította, hogy legalább 53 „nem megfelelő” alkatrészt – ahogy ők fogalmaztak – rosszul helyeztek el, és elveszettnek tekintettek.