Nem jött be a mesterséges intelligencia a McDonald'snak
A McDonald's több mint 100 helyszínről távolítja el az automatizált, mesterségesintelligencia-alapú rendelési rendszereit az Egyesült Államokban. A rendszer indítását, amely hangfelismerő szoftvert használ a rendelések feldolgozásához, 2019-ben jelentették be – írja a BBC.
A McDonald's egy szaklap szerint közölte a franchise-tulajdonosokkal, hogy július végéig eltávolítja a technológiát abból a több mint 100 étteremből, ahol azt eddig tesztelte, ugyanakkor egyértelművé tette, hogy ez nem jelenti az ilyen rendszerek végét.
A technológiát már az indításakor sem fogadta osztatlan lelkesedés, bár kezdetben az aggodalmak középpontjában az állt, hogy az emberek munkáját feleslegessé teheti. Mostanra azonban nyilvánvalóvá vált, hogy az emberi éttermi dolgozók helyettesítése nem lesz olyan egyszerű, mint ahogyan azt a rendszer támogatói remélték.
Mint kiderült, az AI-alapú technológia nem bizonyult teljesen megbízhatónak,
és ennek eredményeképpen bizarr, félreértelmezett rendelésekről készült vírusvideók kezdtek el elterjedni az interneten a baconös jégkrémtől kezdve a több száz dollár értékű csirkefalatokig.
Az egyik videóban, amelyet 360 ezren láttak a TikTokon, egy személy azt állítja, hogy a rendelését összekeverték egy másikkal, aminek következtében kilenc adag teát adtak hozzá a számlájához. Egy másik népszerű videón két ember nevetgél, miközben több száz dollár értékű csirkefalatkákat adnak hozzá a rendelésükhöz, míg a New York Post arról számolt be, hogy egy másik személynek tévedésből szalonnát adtak a fagylaltjához.
Az IBM, amely a drive éttermeknél használt technológiát fejlesztette ki, azt nyilatkozta, hogy a jövőben is együtt fog működni a McDonald'sszal.