A szlovák közlekedési miniszter szerint emberi mulasztás okozta az érsekújvári balesetet
További Külföld cikkek
- Heten adták fel magukat a német rendőrségen a 2023-as antifa támadások miatt
- Egymást marják a nagyhatalmak az örök jég szigetéért
- Szijjártó Péter sokkal szorosabbra fűzné Magyarország és Románia viszonyát
- Botrány Csehországban: a tanítónő fegyverezte le az őt fenyegető diákot egy általános iskolában
- Már készül Románia a májusi elnökválasztásra, megkezdődött a külföldön élők regisztrációja
Mint arról beszámoltunk, busszal ütközött egy Prága felől érkező, a Nyugati pályaudvarra továbbinduló Metropolitan EuroCity vonat Szlovákiában. A Noviny szlovák lap információi szerint a baleset délután 5 óra után történt. A helyszínre három mentőhelikopter, öt mentőautó és több tűzoltó is érkezett. A szlovák mentőszolgálat operációs központja szerint a balesetben heten meghaltak, és többen megsérültek, közülük kettejük állapota súlyos, őket helikopterrel vitték el a helyszínről, egyikük a busz sofőrje.
Az eddigi ismeretek szerint a busz a baleset előtt más járművekkel együtt várta, hogy a vasúti átjáró sorompója felemelkedjen, majd miután felnyitották azt, elindult, és csak ezután vette észre, hogy közeledik felé egy vonat. Az ütközésben a busz kettészakadt, a vonat motorja pedig kigyulladt. Szemtanúk azt állítják, hogy a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés egy másik baleset miatt szerda óta nem működött.
Matús Sutaj Estok belügyminiszter szerint látva, hogy mi maradt az autóbuszból, a vonat valószínűleg a maximális, 100 kilométer per órás sebességgel közlekedhetett.
A Nyitrai Kerületi Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint az érsekújvári rendőrség közveszélyokozás, illetve emberölés és testi sértés bűntette ügyében indított büntetőeljárást – írja a Paraméter.
Több tényező is közrejátszott
Jozef Ráz közlekedésügyi miniszter közölte, hogy a technikai eszközök megfelelően működtek, emberi mulasztásról van szó, mivel állítása szerint abban az időben a vonatnak semmi keresnivalója sem volt a síneken. Ugyanakkor több tényező is közrejátszott, főként az időjárás, mivel az egyik sín járhatatlanná vált az eső miatt, de ennek ellenére ráengedhették a szerelvényt – írja az Újszó.
A miniszter cáfolta, hogy technikai problémák vagy a vasútvonal elöregedése miatt következett volna be a tragédia.
Alexander Saka, a Szlovák Vasutak igazgatója arról számolt be, hogyan is történt pontosan a baleset.
Először egy személyvonat haladt el Érsekújvár felé, majd miután felemelkedtek a sorompók, a vasúti átjáróba behajtott egy személyautó, utána pedig egy autóbusz. Utóbbinak nekiütközött a Prága és Budapest között közlekedő nemzetközi gyorsvonat [...]. Előzetesen úgy tűnik, hogy a vonat egy lezárt vágányon hajtott át, a baleset körülményeit vizsgáljuk
– mondta.