Olyan hatalmas a forgalom a horvát autópályákon, hogy az még a szakembereket is meglepte
További Külföld cikkek
-
Hatvan év után végleg kivonul az egyik legnagyobb európai ország Csádból
- Fidesz−KDNP EP-delegációja: A fizikai bántalmazás nem fér be a véleménynyilvánítás szabadságának keretei közé
- Izland elnöke bemutatta a csak női vezetőkből álló új kormányt
- Meglátogatta a horvát egészségügyi miniszter a zágrábi késelőt, rejtély, miről beszélhettek
- Szijjártó Péter a RIA Novosztyinak: Az amerikai kormányzat politikai bosszút indított Magyarország ellen
Horvátországban az autópályákat 586 917 járművel több autós használta 2024 júniusában, mint egy évvel korábban – írja az Infostart. Az év első hat hónapjára vonatkozó adatokból pedig az látszik,
hogy 4,3 millióval több járművet regisztráltak az utakon, mint az előző év ezen időszakában.
A Jutarnji List horvát napilapnak nyilatkozó szakemberek elmondták, hogy az autópályák forgalmának nagy növekedését több tényező is befolyásolta, többek közt Horvátország schengeni csatlakozása, az euró bevezetése, a közel-keleti háború vagy a görögországi erdőtüzek is.
Mindezek miatt Horvátország a turisták felkapott autós úti céljává vált, különösen igaz ez a németekre
– jegyezték meg. Hozzátették azt is, hogy a forgalmi dugókért a sofőrök is felelősek, mivel „a vezetési stílusuk miatt jönnek létre az úgynevezett fantomleállások, valamint fantomtorlódások”, és véleményük szerint sebességkorlátozásokat kellene bevezetni.
A forgalom szabad áramlását az is lehetővé teszi, ha nem kell megállni az útdíjfizetés miatt. Horvátország már tervezi is egy ideje, hogy változtat a fizetőkapus rendszeren, de ez legkorábban 2026-ban áll majd rendelkezésre.
Nyári tarifát vezettek be
A horvát autópályákat kezelő vállalat korábban már közölte, hogy ismételten bevezetésre kerül a nyári tarifa, ami azt jelenti, hogy az autópályadíjak 10 százalékkal drágulnak, azonban mindez nem vonatkozik a nehézgépjárművekre.
A vállalat szerint azért van szükség a nyári tarifára, mert a teljes éves forgalom körülbelül 40 százaléka a nyári hónapokra tevődik, emiatt ekkor a karbantartási, a biztonsági, a felügyeleti és a forgalomirányítási költségek is jelentősen megnövekednek.