Az Egyesült Államokban vizsgálják tovább a balesetet szenvedő dél-koreai gép feketedobozát
További Külföld cikkek
- A halálba zuhant egy várandós nő túrázás közben Görögországban
- Visszaadta a hivatalából eltávolított vécét egy volt brazil városi tanácsos
- Bejelentette lemondását Karl Nehammer osztrák kancellár
- Megkezdődött Jimmy Carter több napon át tartó hivatalos állami búcsúztatása
- Autó után kötött koporsóval drifteltek egy körforgalomban Romániában
A dél-koreai nyomozók, akik a Jeju Air 179 halálos áldozatot követelő balesetének vizsgálatát végzik, közölték, hogy a megtalált feketedobozok egyikét elemzésre elküldik az Egyesült Államokba – közölte az AFP.
A Boeing 737-800-as repülőgép 181 embert szállított Thaiföldről Dél-Koreába, amikor vasárnap vészjelzést adott le, Muan repülőterén leszállás közben kigyulladt, majd egy korlátnak ütközött. Két thaiföldi állampolgár kivételével az összes utas dél-koreai volt.
A fedélzeten tartózkodó utasok és a személyzet, két légiutas-kísérőt kivéve, akiket az égő roncsok közül sikerült kihúzni, mind életüket vesztették. A sérült repülési adatrögzítő adatai nem állíthatóak helyre a hazai adatszerzéshez, ezért megállapodás született arról, hogy az Egyesült Államokba szállítják elemzésre az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testülettel együttműködve – mondta Dél-Korea polgári repülésért felelős miniszterhelyettese, Jo Jong-van.
Jo Jong korábban azt mondta, hogy
a repülőgép mindkét feketedobozát megtalálták, és a pilótafülke hangrögzítőjének felvételeinek hangformátumba történő átkonvertálása elkezdődött.
Ez azt jelenti, hogy a nyomozók hallhatják majd a pilóták kommunikációját egészen a balesetig. A másik repülési adatrögzítő viszont hiányzó csatlakozóval került elő.
A tisztviselők kezdetben azt mondták, hogy a gép madárrajjal ütközött és ez okozta a katasztrófát, de azóta közölték, hogy a kifutópálya végén lévő betonkorlátot is vizsgálják, amelynek a Boeing 737-800-as nekicsapódott, mielőtt lángba borult.
Azt is közölték, hogy a helyi légitársaságok által üzemeltetett összes Boeing 737-800-as típus futóművét külön vizsgálatnak vetik alá, miután
felmerült egy mechanikai hibával kapcsolatos gyanú is.
A helyi média arról számolt be, hogy a Jeju Air 2216-os járatának első sikertelen leszállási kísérleténél a futómű megfelelően kinyílt a Muan repülőtéren, majd a másodiknál már nem.
A kérdést „valószínűleg a balesetvizsgáló bizottság fogja megvizsgálni a különböző tanúvallomások és a vizsgálati eljárás összevetésével” – közölte a polgári légi közlekedést felügyelő földügyi minisztérium egy tájékoztatón.
Az MTI információi szerint a hatóságok jelenleg a madarakkal való ütközés lehetséges hatásait vizsgálják, illetve azt, hogy a repülőgép vezérlőrendszere a leszállás előtt megfelelően működött-e. Szakértők szerint sok kérdés maradt megválaszolatlanul, a többi között az is, hogy miért haladt ilyen nagy sebességgel a gép, és a landolás előtt miért nem engedett le a futómű.
Az általános légi közlekedési szabályoknak megfelelően Dél-Korea vizsgálatot folytat a szerencsétlenség ügyében. Az egyesült államokbeli Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) szakértőket küldött Dél-Koreába, hogy segítséget nyújtsanak a helyi légi közlekedési hatóságoknak.
A Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szintén részt vesz a vizsgálatokban.
A 2005-ben alapított Jeju Air fapados légitársaság a Korean Air Lines és az Asiana Airlines után a harmadik legnagyobb koreai utasszállító, ez volt az első halálos kimenetelű repülőgép-szerencsétlensége.
Az Index balesetről szóló összefoglalóját IDE kattintva olvashatják.