A Virgin most a Csalagúton indított szerelvények ötletével kacérkodik

További Külföld cikkek
- Huszonhét évet élt szökésben egy pedofil cserkészvezető, több mint 97 vádpontban találták bűnösnek
- A boszniai rendőrség elfogatóparancsot adott ki Milorad Dodik ellen
- Miért szántja be Donald Trump az amerikai Oktatási Minisztériumot?
- Kövér László: Magyarország osztozik Észak-Macedónia gyászában és fájdalmában
- Meghalt egy mentőautó sofőrje, aki a diszkótűz áldozatait szállította
A Virgin Group 700 millió fontot, több mint 330 milliárd forintot tervez összekalapozni, amelyből új vasúti járatokat indítana a La Manche csatorna alatti ötven kilométeres alagúton London és Párizs, illetve Brüsszel között, a távlatban pedig akár Amszterdamig is.
Csődbe ment az ismert brit milliárdos rakétavállalata
A vállalat egyik korábbi bakija is közrejátszott az összeomlásban.
Richard Branson milliárdos cégcsoportja eddig is sok fába vágta a fejszéjét. A piacvezetők egyike volt a zeneiparban, légitársaságot üzemeltetett, maga a Virgin Orbit tulajdonosa 2021-ben az űrbe, majd csődbe ment. Vasúti tapasztalata is van: a Virgin helyközi járatokat üzemeltetett London és Glasgow között – emlékeztetett a Guardian.
Meghiúsult ünnepi program, síkideg emberek: több órát vesztegeltek egy vonat utasai a Csalagútban
A tájékoztatást is hiányosnak ítélték.
A Csalagútban nagyfrekvenciás szolgáltatást tervez, azaz gyakori járatokat azzal a szándékkal, hogy a három évtizede működő Eurostar közvetlen riválisa legyen.
A Virgin Group az új szolgáltatás elindításához szükséges tőkéből 300 millió fontot részvénykibocsátással, a fennmaradt 400 milliót pedig hitelekből kívánja felhalmozni – írta a Financial Times.
A brit milliárdos által alapított cégcsoport egy „sarokkőnek” számító befektetőt kíván bevonni már induláskor, aki fedezné a kezdeti költségeket.
A Csalagúton áthaladó vasúti közlekedés megérett a változásra, a verseny pedig mindenki számára előnyös lenne
– érvelt a Virgin Group szóvivője.
Új szereplőket toboroznak
A Virgin egyelőre nem kötelezte el magát végérvényesen az Egyesült Királyságot Európával összekötő gyorsvasút elindítása mellett, de jelezte, hogy „hasonló gondolkodású” partnereket keres potenciális vállalkozásához.
Ezzel egyidejűleg az Eurotunnel, azaz a Csalagút üzemeltetője, a Getlink és a londoni St. Pancras pályaudvar megállapodott az együttműködés bővítésében. A London és Párizs közötti vasúti járatok számának növelése mellett németországi és svájci vasútvonalak megnyitását tervezik.
A St. Pancras azoknak az utasoknak a számát szeretné megháromszorozni, akik csúcsidőben utaznának.
Az év elején az Egyesült Királyság vasúti szabályozó hatósága arra kötelezte a St. Pancrast üzemeltető társaságot, hogy csökkentse a pályaudvart a Csalagúttal összekötő vágányhasználati díjat azzal a nem titkolt szándékkal, hogy új belépőket toborozzon a vasúti közlekedésben.
Az Eurostart drágállják az utasok
Nemcsak a Virgin mérlegeli, hogy nagy sebességű vonatokat üzemeltet a szigetország és Európa között.
A spanyol Evolyn vasúttársaság már korábban bejelentette, hogy gyorsvonatokat indít a brit és a francia főváros között, – amint fogalmaztak – „a stratégiai és nagy keresletű” útvonalon.
Az Evolyn tavalyelőtt rendelt 12 nagy sebességű szerelvényt a francia Alstomtól, további négy megvásárlásának opciós lehetőségével.
A Virgin és az Evolyn projektjének egyedüli kerékkötője egy kelet-londoni depó, ahol jelenleg az Eurostar tárolja és karbantartja saját szerelvényeit. A depó kapacitása véges, ezért a lehetséges új brit és a spanyol szereplő a szabályozó hatóság közreműködését kérte egy új vasúti depó kijelölésére.
Az Eurostart egyébként sokan bírálták az utóbbi időben a magas jegyárai miatt.
(Borítókép: Egy Virgin vonat Glasgow és London közötti szakaszon 2006. szeptember 22-én. Fotó: David Cheskin / PA Images / Getty Images)