A sínek rossz állapotára már hét hónappal ezelőtt felfigyeltek |
A vizsgálóbizottság szerint anyagfáradás okozta a balesetet. Az utóbbi két évben Európában többször is találtak sérült síneket nagysebességű vagy nagy tömegű vonatok pályáján. Kiderült, hogy a Railtrack, a vonalat üzemeltető társaság már hét hónappal ezelőtt szólt fenntartó cégnek, hogy a hatfieldi körzetben nagyobb a kisiklás veszélye. A vizsgálódók szerint a legfontosabb most azt kideríteni, hogy ezek után a fenntartó és az üzemeltető milyen lépéseket tett.
Csütörtökön hasonló okokból egy másik vonat is kisiklott, de ott a vonatvezető időben észrevette a sérült sínszakaszt, és meg tudta állítani a szerelvényt, így csak néhányan szenvedtek könnyebb sérüléseket. A Railtrack csütörtökön nyolcvanegy szakaszon sebességkorlátozást vezetett be. Ezeken a szakaszokon a társaság szerint hasonló a kisiklás veszélye, mint a hatfieldi vonalon. A korlátozás teljes káoszt okozott a vasúti közlekedésben, a vonatok órákat késnek.