Angol vasútbaleset: tudták, hogy hibás a sín

2000.10.20. 17:38
A vizsgálóbizottság nem talált más okot, ami előidézhette a keddi katasztrófát. Kiderült, hogy a sínek rossz állapotára már hét hónappal ezelőtt felfigyeltek, de azt nem tudni, hogy ezek után a milyen lépéseket tettek a vonal fenntartói.
A sínek rossz állapotára már hét hónappal ezelőtt felfigyeltek
Feltehetően egy törött sín volt a legfontosabb, ha nem az egyetlen okozója a keddi hatfieldi vasúti szerencsétlenségnek. A balesetnek négy halálos áldozata volt, és több mint harmincan megsérültek. A vizsgálat végeredménye még nem született meg, de a vizsgálóbizottság a törött sínen kívül még mást nem talált. A Londonból Leedsbe tartó vonat 180 km/h körüli sebességgel száguldott, amikor kisiklott. A sín darabokra tört - bár nem tudni, hogy a már szerelvény érkezése előtt vagy csak a vonat súlya alatt roppant meg.

A vizsgálóbizottság szerint anyagfáradás okozta a balesetet. Az utóbbi két évben Európában többször is találtak sérült síneket nagysebességű vagy nagy tömegű vonatok pályáján. Kiderült, hogy a Railtrack, a vonalat üzemeltető társaság már hét hónappal ezelőtt szólt fenntartó cégnek, hogy a hatfieldi körzetben nagyobb a kisiklás veszélye. A vizsgálódók szerint a legfontosabb most azt kideríteni, hogy ezek után a fenntartó és az üzemeltető milyen lépéseket tett.

Csütörtökön hasonló okokból egy másik vonat is kisiklott, de ott a vonatvezető időben észrevette a sérült sínszakaszt, és meg tudta állítani a szerelvényt, így csak néhányan szenvedtek könnyebb sérüléseket. A Railtrack csütörtökön nyolcvanegy szakaszon sebességkorlátozást vezetett be. Ezeken a szakaszokon a társaság szerint hasonló a kisiklás veszélye, mint a hatfieldi vonalon. A korlátozás teljes káoszt okozott a vasúti közlekedésben, a vonatok órákat késnek.