A WTC romjaival kampányol Bush
További Külföld cikkek
- Ismeretlen törzset találtak az Amazonas mélyén, felvételek készültek róluk
- Elképesztő ígéretekkel fordult rá az ünnepekre Donald Trump
- Meghalt egy nő, miután felgyújtották a New York-i metróban
- 20 év börtönt kaphat egy orosz nő, aki a reptéren akarta hagyni az újszülött gyermekét
- Nagyon bevásárolt az amerikai jobboldal Elon Muskkal
Hívők, gyerekek, tűzoltók
"Mi segít át minket a nehéz időkön? A szabadság, a hit, a családok és az áldozathozatal" - fut a felirat az egyik félperces reklámszpotban a WTC romjai, egy zászlófelvonás, egy a zászlóesküt szavaló kislány, templomban gyülekező hívők, egy újszülöttet átölelő pár és tűzoltók képei felett. Szeptember 11. meghatározó pillanata Bush elnökségének - érvelt a terrortámadások kampánycélra történő felhasználása mellett Ken Mehlman, Bush kampányfőnöke.
A republikánusok célja a hirdetésekkel, hogy megállítsák Bush népszerűségvesztését. Ennek érdekében fontosnak tartották bemutatni "hol is volt az ország az elmúlt három évben".
Az elnök, aki tudja
"Pontosan tudom, hová akarom vezetni az országot, optimista vagyok, mert hiszek az amerikaiakban" - jelenti ki egy másik reklámszpotban Bush. A WTC romjai a most kezdett kampány egy másik szpotjában is felbukkannak. A hirdetés elején Laura Bush férjében véli felfedezni az elnöki poszt betöltéséhez szükséges kvalitásokat.
Bush kampányát - melynek jelszava a Stabil vezetés a változó időkben - az elnök médiatanácsadója, Mark McKinnon tervezte, a hirdetési felületeket cége, a Maverick Media vásárolta.
Kiéheztetnék a demokratákat
A korai kampánykezdetet - az elnökválasztásig még nyolc hónap van hátra - Bush hatalmas kampányköltségvetése tette lehetővé. Az elnök több mint száznegyvenmillió dollárt gyűjtött össze adományokból. A demokraták közül Howard Dean rendelkezett a legnagyobb kampány-költségvetéssel, közel negyvenmillió dollárral.
A republikánusok villámháborújának célja egyértelműen a demokraták kiéheztetése lehet. John Kerry épphogy csak túl van egy anyagilag megterhelő előválasztási szezonon, a Demokrata Nemzeti Bizottság (DNC - a párt elnöksége) pedig alig tizenhatmillió dollárt tett eddig félre kampánycélokra. Márpedig ha Bush 18 "csatatér-államban" - a választások végkimenetele szempontjából döntőnek tartott Arizonában, Arkansasban, Delaware-ban, Floridában, Iowában, Maine-ben, Michiganben, Minnesotában, Missouriban, Nevadában, New Hampshire-ben, Új-Mexikóban, Ohióban, Oregonban, Pennsylvaniában, Washingtonban, Nyugat-Virginiában és Wisconsinban - elindított kampánya megfordítja a közvéleményben tapasztalható trendeket, a demokratáknak is idejekorán el kell kezdeni kampányukat.