Új gumi a futóművekre és megerősített üzemanyagtartályok |
A BA és az Air France légitársaságok flottájában lévő Concorde-ok repülési engedélyét júliusban vonták be, az Air France gépének párizsi légi szerencsétlensége után, mert kétségek merültek fel a repülőgépek biztonságát illetően. A Charles de Gaulle reptér melletti katasztrófában 113 ember vesztette életét.
A légitársaság először a New York-i járatot újítaná fel, utána hamarosan sor kerülne valamennyi tengerentúli járat felélesztésére. A CAA a katasztrófa óta folyamatosan egyeztet a társasággal gyártási módosításokról, amelyekre újra megadnák a repülési engedélyt. A légügyi hatóság előbb azonban komoly tesztek sorozatával akar megbizonyosodni a gépek biztonságáról.
"A gyártók többféle technikai módosításon dolgoznak, ám egyelőre ezek tesztelési szakaszban tartanak, még fél évbe telhet konrét alkalmazásuk" - nyilatkozta a légitársaság képviselője. A párizsi tragédiát a vizsgálatok szerint egy a kifutópályán fekvő fémdarab okozta. A fémdarab szétszakította az egyik futómű gumiját, a gumidarabkák pedig szétroncsolták a gép bal hajtóművét.
A technikai változtatások során várhatóan új gumit kapnak a futóművek, megerősítik az üzemanyagtartályokat és vezetékeket. A tervek szerint a jövőben fokozottabb vizsgálatoknak vetik alá a futóművekek és a gumikat.
A British Airways egy magas rangú illetékese közölte, hogy a BA kész útnak indítani járatait akkor is, ha az Air France hasonló gépeinek indítása elhúzódna.