Kitoltak a németek a kamionosokkal
A német szigorítás a kamionon kívüli pihenőidőről nem a biztonságot szolgálja és a sofőrök körülményeit javítja, jelentette ki a strasbourgi plenáris ülésen Deli Andor fideszes EP-képviselő. Szerinte az lépés „egyszerű protekcionista intézkedés benyomását kelti”.
Németország idén május 25-én vezette be azt a rendeletet, amely szerint a fuvarozó a jármű kabinja helyett csak szállodában vagy egyéb szálláshelyen töltheti el a kötelező 45 órás pihenőidőt. Hasonlóan szigorú megkötések vannak Belgiumban és Franciaországban is.
A nemrég életbe lépett német rendelkezés Deli Andor szerint rengeteg problémát felvet. A szigorítást a törvény megjelenésének másnapján, előzetes bejelentés nélkül vezették be, és ugyanekkortól érvényesek a bírságok is. Mindeközben az infrastrukturális feltételek nem biztosítottak, hiszen nincs elég védett parkoló- és szálláshely, amely a megnövekedett igényeket kielégítené. A fideszes képviselő információi szerint Németországban 352 kamionparkoló található, ezekből csupán 13-ban van szállás és őrzés. „A rakomány, a jármű és az üzemanyag is kockázatnak van kitéve, de akár lehetséges terrorista merényletekre is szolgálhatnak az őrizetlenül hagyott jármű, továbbá nem tisztázott a felelősség kérdése sem” - hangsúlyozta a közlekedési és turisztikai bizottságban ülő képviselő.
Az utóbbi időben egyes nyugat-európai tagállamokban bevezetett korlátozások miatt becslések szerint Magyarországon mintegy 15 ezer fuvarozói állás kerülhet veszélybe. A szigorítások elsősorban a kis- és középvállalatokat érintik hátrányos módon, miközben rontják az EU versenyképességét és termelékenységét is, hiszen növekednek a nyugat-európai cégek költségei. „Ezért arra kérem az érintett tagállamokat, hogy vizsgálják felül ezen intézkedést és ne büntessék a külföldi fuvarozókat addig, amíg nem teremtik meg a rendelkezés betartásának előfeltételeit” - zárta felszólalását Deli.
A néppárti politikus ugyanebben a témában írásbeli választ igénylő kérdést is intézett az Európai Bizottsághoz. Arról érdeklődik, hogy ezek az intézkedések nem érintik-e hátrányosan az európai utak biztonságát a lehetséges veszélyforrások miatt.
(Európai Néppárt magyar delegációja)
Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.