Formálisan is elfogadta a Tanács a nehézgépjárművek szennyezéséről szóló irányelv, vagyis az Eurovignette módosítását, írja a bruxinfo.
Az európai ügyi miniszterek és az Általános Ügyek Tanácsa hétfőn vita nélkül hagyták jóvá az Európai Parlament javaslatait, így két év múlva hatályba is léphet a közúti fuvarozás visszaszorítását is célzó jogszabály. Az Eurovignette-irányelv módosításáról már júniusban intézményközi kompromisszumot kötöttek és az EP is elfogadta a Tanács javaslatait az 1999-es jogszabály megváltoztatására - amit az akkor még a magyar elnökséget képviselő Győri Enikő EU-államtitkár törékeny kompromisszumnak nevezett.

A módosítások nyomán a tagállamoknak nemcsak úthasználat, hanem levegőszennyezés és zajártalom alapján is lehetőségük lesz külön díjat kivetniük a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművekre, a tagországok pedig külön indoklás mellett 12 tonnáig mentesíthetik kamionjaikat a fizetés alól.
A különböző környezetszennyezési besorolású gépjárművekre szintén különböző terheket lehetne kiróni: itt is a szennyező fizet elv érvényesülne, és minél szennyezőbb lenne egy technológia, annál többet kellene fizetnie a tulajdonosának, ami az Európai Parlament témában érdekelt jelentéstevője szerint kilométerenként 3-4 eurócentes többletköltséget jelentene a fuvarozócégeknek.
Az elfogadott jogszabály két évet engedélyez a tagállamoknak, hogy törvényt alkossanak a direktíva alapján.

Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.
- Bicske, Csákvári út 14.
- Alapterület m2 Szobák db Vételár
- Budapest, XIII. kerület Szegedi út 53.
- Alapterület m2 Szobák db Vételár
Rovataink a Facebookon