Így véd az EU a megtévesztő reklámoktól

2014.03.27. 22:23

Előfordult már, hogy nem azt kapta, amit a hirdetésben ígértek Önnek? A megtévesztő kereskedelmi módszereket tiltja az EU – írja az  Európai Bizottság Magyarországi Képviselete. A tisztességtelen kereskedelmi magatartásokról feketelista is készült, mely ezen a címen érthető el.

Tilos az agresszió

A jogszabályok védelmet nyújtanak a fogyasztóknak a tisztességtelen kereskedelmi módszerek két fő típusával szemben:

  • megtévesztő kereskedelmi módszerek – azaz a fogyasztók közvetlen megtévesztése (félretájékoztatás, valótlan információ közlése), vagy közvetett félrevezetése (fontos információk elhallgatása);
  • agresszív kereskedelmi módszerek – azok a módszerek, amelyek erőszakkal és nyomásgyakorlással próbálják a fogyasztót rávenni arra, hogy vegye meg a kérdéses terméket.

A kereskedők emellett nem alkalmazhatnak olyan módszereket, melyek a kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztók, például a gyermekek, vagy a betegségben vagy függőségben szenvedő felnőttek kihasználását célozzák. Így például törvénybe ütközik a gyerekekre nyomást gyakorolni ahhoz, hogy vásárolják meg a kérdéses terméket, illetve hogy addig nyaggassák szüleiket, míg azok meg nem veszik nekik a terméket.

A részletes lista és a releváns elérhetőségek itt olvashatók.  

Az Európai Parlament által társfinanszírozott rovat.
Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.