A spanyol kormány jóváhagyta az európai uniós támogatással építendő spanyol-francia gyorsvasút 296 millió eurós nemzeti beruházási keretét.
Az üzlet 540 millió eurós állami támogatást élvez, ez a projekt költségeinek 56 százaléka, s a két ország megosztva fizeti. Mintegy 54 millió euróval az Európai Bizottság is hozzájárul a finanszírozáshoz, mert a projekt megvalósítását európai érdeknek ismerte el. A munkát a nyolc óriáscéget tömörítő TP Ferro csoport végzi majd.
Az új útvonalon a szerelvények akár 300 km/h sebességgel közlekedhetnek, összesen 44 kilométeres távon (24,6 km francia, 19,8 km spanyol területen). A legnagyobb feladatot egy olyan, 8,3 kilométer hosszú alagút megépítése jelenti, amely két, egymástól elkülönülő csatornából áll majd.
A hálózatban 25 ezer voltos áramerősségű rendszert alakítanak ki, s a vonalat európai ellenőrző rendszerrel (ERTMS) szerelik fel. A közlekedést Barcelonából irányítják majd.
A szerződés 50 évre szól, a befektetés összértéke 952 millió euró.