A kampány során egyebek között azt igyekeznek ismertetni a tagállamok lakosságával, hogy milyen jogokkal ruházza fel őket a diszkriminációellenes EU-szabályozás. Számos felmérés mutatja ugyanis, hogy az EU-államok lakosságának jelentős része úgy véli, a nemzetiségi hovatartozás, a vallás, a fogyatékosság, az életkor és a nem hátrány lehet például munkahelykereséskor.
A kampány lelke ezúttal egy korszerű berendezésekkel felszerelt bemutató teherautó lesz, amelyen az érdeklődők tájékoztatást kaphatnak az uniós szabályokról és törekvésekről a szóban forgó területen, de lemérhetik általános EU-ismereteik szintjét is.
A teherautó három hónap alatt tíz országot érint. Magyarország után Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Dániában, Nagy-Britanniában, Írországban, Franciaországban és Olaszországban áll meg. Magyarországi megállói Budapesten és Győrben lesznek szeptember 7. és 10. között.