Tekintettel a közösségi támogatási keretről folyó tárgyalások késői szakaszára (maximum másfél hónap maradt hátra a megbeszélés-sorozat lezárásáig), egyelőre kérdéses, hogy a magyar fél számára elfogadható lesz-e az ajánlat. Megfigyelők a budapesti 4-es metró körüli korábbi politikai kötélhúzásra is emlékeztetnek, ami potenciális hátráltató tényező lehet a döntésben.
Ha pozitív lenne a válasz a bizottsági felvetésre, a teljes beruházás költségeinek 10 százalékát (körülbelül 100 millió eurót) fedeznék közösségi alapokból. A metróberuházáshoz a költségek 75 százalékáig az Európai Beruházási Bank (EIB) nyújt kedvezményes kölcsönt, a fennmaradó 15 százalékot (az EU 10 százalékával számolva) a központi költségvetés állná. Magyarország 2004 és 2006 között a közösségi alapokból csaknem másfél milliárd eurót fordíthat közlekedési és környezetvédelmi infrastruktúrafejlesztésre
Ezeknek a pénzeknek a sorsa még némileg kérdéses. Michel Barnier regionális fejlesztésekért felelős uniós biztos a Bruxinfónak korábban adott interjújában azt mondta, hogy az előkészítés alatt álló projektek száma alapján nem látja biztosítottnak, hogy a csatlakozó államok képesek lesznek lehívni a 2004-ben nekik járó összes felzárkóztatási forrást. De Juhász Endre, a területért felelős magyar miniszter a minap Brüsszelben nem tartott attól, hogy a néhány héten belül esedékes "monitoringjelentésben" (uniós országjelentésben) a regionális politikai felkészülés miatt kemény bírálat éri majd az országot