Romano Prodi, a bizottság elnöke szerint a tervek megvalósításához 2010-ig 38 milliárd eurót kellene beruházni a özlekedési hálózatokba, 10 milliárdot az energetikai szektorba és 14 milliárdot a távközlésbe illetve a kutatás-fejlesztésbe. Az évente tíz milliárd eurós kiadások finanszírozásába a tervek szerint magánbefektetőket is bevonna az unió.
Vasutak és autópályák Európába
Magyarország szempontjából 3 program különösen fontos: a Ljubjana-Budapest és Bécs-Budapest vasútvonalak felújítása, és a Balti-tenger térségét Nyugat- és Délnyugat Európával összekötő autópályák építése. Medgyessy Péter kormányfő a múlt hét elején Romano Prodival folytatott brüsszeli megbeszélésén elmondta: Magyarország több olyan közlekedési projectet szeretne bejuttatni a kezdeményezésbe, amelyekben közvetlenl érintett, mivel ezek között vannak olyan útvonalak, amelyek teljesítik a program szomszádos országok összekapcsolására, a mukahelyteremtésre és az elmaradott térségek felzárkóztatára irányuló célkitűzéseit.
Ilyen például az M43-as autópálya Szeged és Nagylak közötti szakaszának megépítése, az M7-es Nagykanizsáig, illetve az M3-as Nyíregyházáig történő elvezetése. A kormányfő külön kiemelte a megbeszéléseken a transzeurópai közlekedési hálózat ötös számú, Trieszt és Kijev közötti folyosójának ügyét, mivel ehhez a későbbiekben kapcsolódhat Oroszország, esetleg kiterjeszhető Szibéria felé, így nagy mértékben felértékelné Magyarország földrajzi helyzetét.